خبری که مانع صعود قیمت دلار و سکه شد

با عقبگرد قیمت دلار در هرات و افت تقریبا ۱۰۰ تومانی نرخ حواله درهم، قیمت دلار در تهران نزولی شد و با نوسان کاهشی تقریبا ۳۰۰ تومانی کانال ۴۹ هزار تومان را از دست داد و به ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

خبری که مانع صعود قیمت دلار و سکه شد

به گزارش تیترکوتاه؛ قیمت دلار در معاملات پشت خطی دیشب داغ کرد و برای مدتی در کانال 50 هزار تومان معامله شد.همین امر موجب شد عده ای از معامله گران تصور کنند که اسکناس آمریکایی در معاملات نقدی امروز هم به سمت کانال مذکور حرکت خواهد کرد.

بررسی ها نشان می دهد قیمت دلار قبل از ظهر امروز تقریبا 700 تومان گران شد و به مرز 49 هزار و 800 تومان رسید، در هرات هم دلار تا یک قدمی مرز 50 هزار تومان پبش رفت اما از رسیدن به این مرز ناکام ماند. 

با عقبگرد قیمت دلار در هرات و افت تقریبا 100 تومانی نرخ حواله درهم، قیمت دلار در تهران نزولی شد و حتی در معاملات عصر امروز نسبت به دیروز با نوسان کاهشی تقریبا 300 تومانی کانال 49 هزار تومان را از دست داد و به 48 هزار و 800 تومان رسید. عده ای هم می گفتند بازار امروز می خواست بعد از مدت ها توان خود برای رسیدن به مرز 50 هزار تومان را تست کند. 

خبری که مانع صعود قیمت دلار شد 

برخی از فعالان اقتصادی و سیاسی باور دارند یکی از دلایل نزولی شدن قیمت دلار در بازار امروز به اخبار وگمانه زنی های سیاسی برمی گردد.در این میان اخبار آزادسازی ارزهای بلوکه شده ایران و تبادل زندانیان و برجام  از همه داغ تر است. در خبرها آمده  آمریکا به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در عراق چراغ سبز نشان داده است.اظهارات مقامات آمریکایی در پی این مطرح می‌شود که روز شنبه منابع خبری از آزادسازی ۲.۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در عراق به عنوان بخشی از طلب پیشین خبر دادند.

از سوی دیگر، در بازار یک خبر در بین معامله گران دست به دست می شد.برخی ها مدعی بوند برخی از منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی به قطر انتقال پیدا کرده و به همین دلیل محمد رضا فرزین عازم قطره شده است. معامله گران می گفتند به نظر می رسد این خبر هم بر روی بازار امروز اثر گذر بود. 

وال استریت ژورنال هم عصر امروز در گزارشی مدعی شد که منابع نزدیک به رایزنی‌ها اعلام کردند که دولت بایدن بی سر و صدا مذاکرات با ایران برای آزادی زندانی‌های آمریکایی و مهار برنامه هسته‌ای ایران را از سرگرفته است.به نظر می رسد این خبر هم بر روی معاملات دلار اثر کاهشی بگذارد. 

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی، در آخرین اظهاراتش در رابطه با روند مذاکرات وین گفته تحولات اخیر منطقه‌ای و همچنین همکاری آژانس با سازمان انرژی اتمی ایران، این تحلیل را به ما می دهد که مذاکرات در آینده نه چندان دور در یک کشور ثالث و یا وین برگزار خواهد شد.

تحلیلگران فنی معتقدند در شرایط فعلی مرز 48 هزار و 500 تومان تا 48 هزار و 800تومان مهم است؛به عقیده این دسته در صورتی که دلار پایین این محدوده برگردد احتمال برگشت تا 47 هزار و 500 تومان محتمل خواهد بود.

قیمت طلا پایین آمد

قیمت طلا 18 عیار امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز تا محدوده 2 میلیون و 388 هزار و 500 تومان بالا رفت با افت تقریبا 20 هزار تومانی نسبت به دیروز در سطح 2 میلیون و 326 هزار و 700 تومان به فروش رسید. 

قیمت سکه تقریبا رنج شد

قیمت سکه امامی هم امروز تا 29 میلیون و 600 هزار تومان بالا رفت اما عصر امروز در محدوده 28 میلیون و 800 هزار تومان تا مرز 29 میلیون تومان به فروش رسید که نسبت به عصر دیروز رنج شده بود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر