شوک به این یارانه بگیران / پول بی پول!

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: تمام تراکنش‌های کلان بانکی، از جمله خرید و فروش مبالغ بالای ارز در اطلاعات اقتصادی خانوار ثبت و دهک ۱۰ پردرآمد حذف می‌شود.

فلسفه پرداخت یارانه معیشتی برای کمک به خانوارهای کم‌درآمد و حفظ قدرت خرید آنها در نوسانات اقتصادی است و معمولاً افراد پردرآمد از دریافت یارانه کنار گذاشته می‌شوند.

همان گونه که در سال گذشته نیز اعلام شد؛ بر اساس اطلاعات مندرج در پایگاه رفاه ایرانیان کسانی که در دهک دهم پردرآمدی جامعه قرار می‌گیرند، از دریافت یارانه معیشتی حذف می‌شوند و با مصوبه دولت، یارانه معیشتی به ۹ دهک پایین درآمدی جامعه اختصاص می‌یابد که برای ۶ دهک با درآمد متوسط ماهانه ۳۰۰ هزار تومان و برای ۳ دهک پایین و کم‌درآمد، ماهانه به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار نفر یارانه نقدی و معیشتی پرداخت می‌شود.

سیده طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: اطلاعات اقتصادی خانوارها بر اساس دهک‌بندی‌ که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌گیرد، در پایگاه رفاه ایرانیان وجود دارد که این اطلاعات از همه دستگاه‌های مربوطه دولتی گرفته می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون کسانی که در دهک ۱۰ یعنی پردرآمد جامعه قرار می‌گیرند، از دریافت یارانه معیشتی حذف می‌شوند و یارانه معیشتی فقط به ۹ دهک کم‌درآمد اختصاص می‌یابد.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد مطالبه مخاطبان فارس گفت: گرچه اطلاعات خرید ملک در خارج کشور در سامانه رفاه ایرانیان قابلیت رصد ندارد، اما به هر حال کسانی که می‌خواهند مبالغ کلان ارز از کشور خارج کنند، طبیعتا از طریق برداشت‌های کلان از حساب‌های بانکی خود و انتقال وجوه و خرید کلان ارز اقدام می‌کنند که همه این مباحث در اطلاعات مالی خانوار در پایگاه رفاه ایرانیان ثبت می‌شود.

حسینی این نکته را هم گفت: وقتی می‌گوییم اطلاعات مالی خانوار؛ یعنی همه اعضای یک خانوار که شامل پدر، مادر و فرزندان هستند، در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان ثبت می‌شوند و به محض اینکه درآمد یک خانوار در سطح دهک دهم پردرآمد قرار گیرد، از دریافت یارانه معیشتی حذف می‌شود.

وی اضافه کرد: البته اطلاعات دقیق را باید مسئولان پایگاه رفاه ایرانیان در این زمینه ارائه کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر