ماجرای وام‌های میلیاردی این کارمندان چیست؟

بانک مرکزی گزارشی از توزیع بیش از ۱۶۴ هزار میلیارد تومان در میان کارمندان بانک‌ها را منتشر کرده است.

ماجرای وام‌های میلیاردی این کارمندان چیست؟

به گزارش تیترکوتاه؛ براساس آمارهای موجود بانک مرکزی از مجموع ۲۱۰ هزار و ۶۸۰ کارمند بانک در کشور بیش از ۱۶۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده‌اند.

یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد که سهم هر یک از آنها از وام‌های بانکی به طور متوسط معادل ۸۳۶ میلیون تومان بوده است.

براساس گزارش بانک مرکزی در میان ۳۰ بانک و موسسه اعتباری فعال در کشور، بانک سپه بیشترین پرداخت وام به کارمندان خود یعنی مجموعا ۳۰ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان وام را داشته است. در رتبه‌های بعدی پرداخت بیشترین میزان وام، بانک ملی با ۲۴ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان و بانک صادرات با ۱۷ هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان قرار دارند.

همچنین بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت با ۱۳۹ میلیارد تومان و خاورمیانه ۲۷۸ میلیارد تومان نیز کمترین میزان پرداختی وام را به کارمندان خود داشته‌اند.

البته این ارقام با تعداد کارمندان هر یک از بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری ارتباط مستقیم دارد.

البته به نظر می‌رسد مبلغ وام‌هایی که بانک صنعت و معدن به هر یک از کارمندان خود پرداخت کرده، بیشتر از بانک‌های دیگر بوده است. این بانک به طور متوسط به کارکنان خود یک میلیارد و ۱۴ میلیون تومان وام داده است. بانک رفاه با یک میلیارد تومان در رتبه بعدی و بانک توسعه تعاون با ۹۵۸ میلیون تومان در رتبه‌های بعد قرار می‌گیرند.

در مقابل بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت، ایران زمین و موسسه اعتباری ملل کمترین میزان تسهیلات را به هر یک از کارمندان خود پرداخت کرده‌اند. مبلغ سرانه وام در این بانک‌ها به ترتیب ۱۲۷، ۲۰۸ و ۲۳۶ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر