اختصاصی تیترکوتاه؛

افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی تا ۲ ماه دیگر

افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی تا ۲ ماه دیگر

مراسم افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی تیترکوتاه؛ مراسم افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران امروز ۲۷ اردیبهشت با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، جواد اوجی وزیر نفت، زلفی‌گل وزیر علوم، نواک معاون نخست وزیر روسیه، جمعی از سفرا و نمایندگان مجلس در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه تهران برگزار شد.

جواد اوجی در این مراسم ضمن خوشامدگویی به مهمانان داخلی و خارجی حاضر در این همایش، اظهار داشت: علی رغم تحریم ظالمانه به کشور، این رویداد هرساله باشکوه تر از دوره های قبل برگزار می شود. حضور ۲۰۰ شرکت خارجی در این رویداد نیز نشان از دیپلماسی تجاری و اقتصادی دولت سیزدهم دارد. این رویداد در بخش داخلی رشد ۳۵ درصدی و در بخش خارجی رشد ۱۰۰ درصدی داشته‌ است.

وی با اشاره به حضور شرکت ها و هئیت های تجاری کشور روسیه در این رویداد، عنوان کرد: این موضوع نشان از عمق همکاری  میان دو کشور  دارد. 

وزیر نفت افزود: شعار نمایشگاه امسال تولید فناورانه و مصرف بهینه انتخاب شده است. این شعار از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی  و توصیه های ریاست محترم جمهور انتخاب شده است. در این شعار به چند کلیدواژه اساسی اشاره شده که تولید،فناوری و بهینه سازی مصرف هستند. 

اوجی با بیان اینکه ایران دارای بالاترین ذخایر نفت و گاز در دنیا است، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در دولت مردمی روند تولید صعودی بوده و در حال حاضر ۳ میلیون بشکه نفت خام، ۲.۴ میلیون بشکه ظرفیت پالایشگاه نفت داریم.

به عبارتی امروزه می توان ادعا کرد که دولت سیزدم تدابیری اندیشیده است که تحریم ها نتوانند ما را زمین گیر کنند.

وریز نفت همچنین خاطرنشان کرد: ۱۲ میلیارد دلار طرح های نیمه تمام نفتی در سال گذشته به بهره برداری رسیده است. امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که تقریبا در تمام بهش های صنعت نفت خودکفا شده ایم. در کنار افزایش تولید افزایش صادرات نیز داشته ایم. بر اساس آمار منتشر شده از بانک مرکزی رشد اقتصادی گروه نفت و گاز بالاترین رشد اقتصادی در بخش های محتلف کشور بوده است.

وی افزود: افتتاح چندین طرح نیمه تمام نیز از سایز اقدامات ما است. در همین راستا  فاز ۱۱ پارس جنوبی تا ۲ ماه دیگر افتتاح خواهد شد.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر