خاندوزی: فرایند حج تسهیل می‌شود

خاندوزی: فرایند حج تسهیل می‌شود

وزیر اقتصاد گفت: در مورد تسهیل فرایند حج چه از جهت مسائل بانکی و چه از جهت موضوع پروازها و همچنین رفت و آمد تجار ایرانی با طرف عربستانی گفتگو کردیم و این موضوع مورد استقبال آنها قرار گرفت.

به گزارش تیترکوتاه؛ سید احسان خاندوزی با اشاره به اجلاس جده که با حضور ۵۷ کشور اسلامی در عربستان برگزار شد، اظهار داشت: در این اجلاس توافق خوبی با بانک توسعه اسلامی صورت گرفت و قرار شد اجرای پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری که چند سالی دچار تأخیر شده بود سرعت بگیرد. همچنین از فرصت دیپلماسی اقتصادی و پیگیری سیاست همسایگی و منطقه‌ای دولت در این سفر بهره‌مند شدیم و توانستیم با طرف‌های اقتصادی خود وارد مذاکرات سازنده شویم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در این اجلاس مذاکرات دوجانبه بین ایران و عمان، ایران و امارات و ایران و عراق صورت گرفت.

وی افزود: همچنین جلسه سازنده‌ای بین بنده و همتای سعودی برگزار شد، که در آن جلسه با توجه به ازسرگیری روابط سیاسی بین ایران و عربستان، مقامات سعودی تأکید کردند که باید زمینه‌های اقتصادی هم به سرعت فراهم شود. به طور کلی هم حضور ایران در این اجلاس و هم بیانه‌ای که در اجلاس پایانی ارائه کردیم، با استقبال گرم طرف عربستانی مواجه شد.

وزیر اقتصاد همچنین تصریح کرد: در مورد تسهیل فرایند حج چه از جهت مسائل بانکی و چه از جهت موضوع پروازها و همچنین رفت و آمد تجار ایرانی با طرف عربستانی گفتگو کردیم و این موضوع مورد استقبال آنها قرار گرفت.

وی گفت: قرار شد ظرف سه ماه آینده هیأت‌های بخش خصوصی و مدیران عامل شرکت‌های دو کشور برای رسیدن به توافقات بخش خصوصی جلسات سازنده داشته باشند. در حوزه سرمایه‌گذاری هم پیشنهاداتی از سوی طرفین مطرح و قرار شد در پیگیری‌های آتی به سرانجام برسد.

خاندوزی اظهار داشت: همچنین قرار شد سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه نفت و گاز و هم در بخش‌هایی که اقتصاد ایران توانمندی صادرات خوبی دارد از جمله محصولات دانش بنیان اعم از تولیدات حوزه نانوبیوتکنولوژی، دارویی، نیروگاهی، ترانزیت و راه و حمل و نقل اقداماتی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر