کشاورزان و دامداران هشدار وزش باد را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، دامداران و زنبورداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

کشاورزان و دامداران هشدار وزش باد را جدی بگیرند

به گزارش تیترکوتاه؛ پروین رفیعی کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد شدید در اکثر مناطق کشور به کشاورزان توصیه می شود که در محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع احتیاط کنند.

وی گفت: زنبورداران از استقرار کندوها در ارتفاعات و مسیل ها و دامداران از چرای دام و ورود به مناطق مرتفع به دلیل احتمال صاعقه اجتناب کنند.

رفیعی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی، دامداران نسبت به استفاده از مه پاش در ساعات گرم روز و همچنین تامین آب کافی در واحدهای دامداری اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: باغداران نسبت به محافظت از نهال های جوان در برابر وزش باد نسبتا شدید اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی،بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تا ۲۲ اردیبهشت ۱۶۶.۷ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۵۸.۵ میلی متر و دوره بلندمدت ۲۱۶.۴ میلی متر است که این امر افزایش ۷ درصدی نسبت به سال قبل و کاهش ۲۲.۳ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین البرز، تهران و سمنان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

روز سه شنبه  بارش در استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه دارد و در نواحی شمال شرق، شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش خفیف باران پیش بینی می شود. همچنین روز چهارشنبه در بخش هایی از شرق کشور و سواحل غربی دریای خزر و روز پنج شنبه در سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش خفیف پراکنده انتظار می رود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر