بحران بزرگ اقتصادی در آمریکا

بحران بزرگ اقتصادی در آمریکا

بحران بدهی دولت آمریکا در کنار روند رو به رشد دلارزدایی در جهان، چالش بزرگی پیش روی این کشور قرار داده است.

به گزارش وبگاه بیزنس اینسایدر، ترس از دلارزدایی بیش از حد افزایش یافته است، اما افزایش بدهی‌های آمریکا و سیاست قبول مخاطره این کشور تهدیدهای اصلی برای دلار محسوب می‌شوند.

تام روسو (عضو هیأت مدیره شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری گاردنر، روسو و کوئین)، زنگ خطر را درباره بدهی ملی آمریکا به صدا درآورده و هشدار داده است که ممکن است بازار سهام تحت فشار قرار گیرد.

وی به‌ تازگی در مصاحبه‌ای اظهار کرده که در خصوص استقراض شدید دولت آمریکا و عواقب بلندمدت آن برای آمریکایی‌ها به‌ شدت نگران است.

دولت آمریکا در ماه ژانویه (دی، بهمن) از سقف وام ۳۱.۴ تریلیون دلاری خود عبور کرد و ممکن است تا ماه ژوئن (خرداد، تیر) منابع مالی خود را تمام کند؛ مگر اینکه قانونگذاران برای برداشتن سقف بدهی به توافق برسند.

روسو خاطرنشان کرده است که حتی اگر این بن‌بست حل شود، همچنان مقدار زیادی بدهی وجود خواهد داشت که «نسل‌های آینده باید با آن دست‌وپنجه نرم کنند».

فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) طی ۱۴ ماه گذشته در واکنش به تورم که به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسیده، نرخ بهره را از تقریباً صفر به حدود ۵ درصد افزایش داده است؛ روسو در این باره اظهار کرد که این ممکن است خبری ناگوار برای سهامداران باشد.

 

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر