اختصاصی تیتر کوتاه:

برگ برنده اداره مالیات بریتانیا برای جلوگیری از فرار مالیاتی

مقامات مالیاتی بریتانیا، اخیراً اعلام کردند که به دنبال نظرات عمومی در مورد تغییرات پیشنهادی در رفتار مالیاتی وام دهی و سهامداری مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند.

برگ برنده اداره مالیات بریتانیا برای جلوگیری از فرار مالیاتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی تیترکوتاه؛ فضای مالی غیرمتمرکز (DeFi) موضوع مورد توجه و فتنه بسیاری در بین سرمایه گذاران و تنظیم کننده ها بوده است. توانایی آن در تسهیل تراکنش‌های مالی سریع و ناشناس، به‌ویژه در مورد اجتناب از مالیات، باعث ایجاد نگرانی‌ها شده است.

دولت‌های سراسر جهان اکنون نگاه دقیق‌تری به پلتفرم‌های DeFi دارند و مقررات جدیدی را برای جلوگیری از فرار مالیاتی و تضمین شفافیت در صنعت کریپتو پیشنهاد می‌کنند. در پاسخ به شکست‌های اخیر بازار کریپتو و نگرانی‌های فزاینده در مورد فرار مالیاتی، سازمان مالیاتی بریتانیا، HM Revenue and Customs (HMRC)، تغییراتی را در رفتار مالیاتی وام‌دهی و سهام‌داری DeFi پیشنهاد کرده است.

HMRC نقاط ضعف مالیاتی DeFi را هدف قرار می دهد

مقامات مالیاتی بریتانیا، HM Revenue and Customs (HMRC)، اخیراً اعلام کردند که به دنبال نظرات عمومی در مورد تغییرات پیشنهادی در رفتار مالیاتی وام دهی و سهامداری مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند.

این اعلامیه به دنبال یک فراخوان سال 2022 برای دریافت شواهد صورت می‌گیرد و مقامات از شکست‌های اخیر بازار کریپتو، مانند فروپاشی صرافی FTX، به عنوان دلایل افزایش نظارت‌های نظارتی در این بخش یاد می‌کنند.

تنظیم‌کننده‌های جهانی از نزدیک DeFi را زیر نظر دارند، زیرا سیاست‌گذاران خطرات خاص مرتبط با این فناوری را شناسایی کرده‌اند. این خطرات شامل تهدیدات امنیت سایبری، آسیب‌پذیری‌های فنی و وابستگی متقابل فزاینده بین سیستم‌های مالی سنتی و غیرمتمرکز است. علاوه بر این، سیاست‌گذاران به کمبود شبکه‌های ایمنی در زمان استرس بازار اشاره کرده‌اند که بیشتر به نگرانی‌های آنها دامن می‌زند.

بر اساس مقررات حاضر، معاملات DeFi ممکن است به عنوان واگذاری طبقه بندی شوند، و به وام دهندگان یا ارائه دهندگان نقدینگی اجازه می دهد آنها را به عنوان هدیه یا فروش حذف کنند، حتی اگر مالکیت دارایی بدون تغییر باقی بماند. در سند مشاوره ذکر شده است:

"این می تواند منجر به نتایج مالیاتی شود که منعکس کننده ماهیت اقتصادی اساسی نیست، و به یک بدهی مالیاتی از معامله ای که در آن هیچ سودی به شکلی که بتوان برای پاسخگویی به بدهی به دست نیامده است، منجر شود. نیاز به تعیین و ثبت ارزش بازار دارایی ها در هر مرحله از معامله نیز ممکن است بار اداری نامتناسبی را به همراه داشته باشد.

بریتانیا از عدم فرار مالیاتی در معاملات دیفای اطمینان می دهد

طبق این مشاوره، تغییرات پیشنهادی تضمین می‌کند که تراکنش‌های دی‌فای برای مقاصد مالیاتی، واگذاری در نظر گرفته نمی‌شوند، بلکه تنها زمانی رخ می‌دهند که دارایی‌های رمزنگاری‌شده «از نظر اقتصادی در یک تراکنش غیر دی‌فای از بین بروند». چارچوب جدید همچنین ممکن است تمام بازده های DeFi را به عنوان درآمد ماهیت طبقه بندی کند، و آنها را به منظور کاهش بارهای اداری تحت "هزینه درآمد متفرقه جدید" قرار دهد.

اگرچه چارچوب پیشنهادی اساساً وام دهی و سرمایه گذاری DeFi را هدف قرار می دهد، اما در نظر گرفته شده است که برای تأمین مالی متمرکز (CeFi) نیز اعمال شود، که در آن وام دادن یا سرمایه گذاری کریپتو از طریق واسطه ها تسهیل می شود.

HMRC قبلا قوانین مالیاتی موجود را برای کریپتو تطبیق داده است، از جمله ارائه معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی که از طریق نمایندگان محلی کریپتو خریداری می کنند. این رایزنی به مدت هشت هفته باز خواهد بود و در 22 ژوئن به پایان می رسد.

با توجه به اینکه تراکنش‌ها به صورت مستقل و در سراسر شبکه‌های غیرمتمرکز انجام می‌شوند، ردیابی و اخذ مالیات از تراکنش‌های DeFi یک کار دشوار است. یکی از موانع اصلی برای دولت ماهیت پیچیده تراکنش های DeFi خواهد بود. قراردادهای هوشمندی که پلتفرم‌های DeFi را تقویت می‌کنند، تراکنش‌ها را بدون نیاز به یک مقام مرکزی یا واسطه انجام می‌دهند.

چالش دیگری که دولت با آن مواجه خواهد شد، ماهیت بدون مرز تراکنش های DeFi است. ارزهای رمزنگاری شده را می‌توان به آسانی در خارج از مرزها داد و ستد کرد و تعیین صلاحیت مالیاتی تراکنش‌های DeFi را برای مقامات دشوار می‌کند.

پیشنهاد HMRC برای اصلاح رفتار مالیاتی وام‌دهی و سرمایه‌گذاری DeFi نشان‌دهنده آگاهی فزاینده در میان قانون‌گذاران از چالش‌ها و فرصت‌های منحصربه‌فرد ارائه‌شده توسط فضای DeFi است. از آنجایی که اکوسیستم DeFi همچنان در مسیر صعودی خود قرار دارد، برای دولت‌ها و تنظیم‌کننده‌ها برای ایجاد چارچوب‌های شفاف و جامع که شفافیت، محافظت از سرمایه‌گذاران و حفظ یکپارچگی سیستم مالی را با فرار مالیاتی صفر حفظ می‌کند، ضروری است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر