وضیعت بحرانی در اجاره نشینی/ چادرنشینی روند صعودی در کشور دارد

این کارشناس مسکن گفت: افزایش تعداد چادرنشینان در شهرها نشان می‌دهد که مسئله اجاره‌نشینی به وضیعت بحرانی رسیده است و چراغ خطر این حوزه به صدا درآمده است؛ موضوع مسکن جز اولویت‌های اصلی زندگی خانوار است که ابتدا باید مسکن یا سرپناه مورد قبول افراد تامین شود.

وضیعت بحرانی در اجاره نشینی/ چادرنشینی روند صعودی در کشور دارد

فرشید ایلاتی کارشناس حوزه مسکن در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی تیترکوتاه درباره افزایش اجاره‌بهای مسکن و رشد چادر نشینان در حومه شهرها و پارک‌ها؛ اظهار کرد: پدیده‌های چادرنشینی، پشت‌بام خوابی یا کانتینر نشینی که باعث ایجاد روند منفی در  کشور شده است و اخیرا هم رشد قابل توجهی داشته است.

وی افزود: افزایش تعداد چادرنشینان در شهرها نشان می‌دهد که مسئله اجاره‌نشینی به وضیعت بحرانی رسیده است و چراغ خطر این حوزه به صدا درآمده است؛ موضوع مسکن جز اولویت‌های اصلی زندگی خانوار است که ابتدا باید مسکن یا سرپناه مورد قبول افراد تامین شود سپس خانواده شکل‌گیرد و امروزه شاهد روند نزولی در مبحث ازدواج جوانان هستیم که افزایش نرخ مسکن نیز در این موضوع بی تاثیر نیست.

این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: سیاست‌هایی که از گذشته دولت پیش گرفته است تا به امروز شاهد موفقیت چشمگیری در موضوع بازار اجاره و کنترل قیمت‌های مسکن نبوده است اما می‌توان به اتفاقاتی که اخیرا پیش آمده اشاره کنیم راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان هستنش که دولت از وضعیت بسیار از خانوارها اطلاعات دقیق ندارد؛ با استفاده از این سامانه می‌توان به وضعیت دقیقی از خانوار دست پیدا کرد.

وی در ادامه گفت: دولت باید سرمایه مازاد در بازار‌های وجود را با برنامه‌‌‍‌ریزی‌ها و مدیریت خود وارد بازار مسکن کند تا این روند موجب شود بازار مسکن و اجاره‌بها کنترل شود و دغدغه اصلی مردم که جزو رفاه و معشیت هم به شمار می‌‍‌رود حل شود.

فرشید ایلاتی در پایان گفت: امروز در بعضی از واحدها چندین خانوار باهم زندگی می‌کنند که این جلوه زیبایی ندارد این موضوع به این معناست که خانوار از لحاظ مالی توان خرید یا اجاره مسکن با ارقام نجومی را ندارند که دولت سیزدهم باید با افتتاح‌ها مسکن‌هایی که استان به استان انجام می‌دهد روند چادر نشینی را به مرور زمان به حداقل برساند و البته باید گفت که این موضوع از دولت‌های پیشین به جا مانده است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر