تبلیغات تلگرامی بلای جان مردم شد / کلاهبرداری با وام های بدون ضامن

اخیراً با بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که تبلیغات وام بدون ضامن در تلگرام فریب‌دهنده هستند و افراد سودجو از این باب کسب سود می‌کنند.

تبلیغات تلگرامی بلای جان مردم شد / کلاهبرداری با وام های بدون ضامن

کلاهبرداری اینترنتی یکی از شیوه‌های جعلی و فریبنده در فضای آنلاین است که با استفاده از تکنیک‌های مختلف، افراد را به دام می‌اندازد و اطلاعات شخصی یا مالی آن‌ها را به دست می‌آورد. معمولا برای به دام انداختن افراد در این فضا، از شیوه های تبلیغاتی متفاوتی استفاده می شود.

میزان کلاهبرداری‌های اینترنتی آنقدر زیاد شده است که دیگر نمی‌توان به هرکس و هرچیزی اعتماد کرد. افزایش انواع کسب سودهای نامتعارف که از سادگی و عدم پختگی کاربران در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نشأت می‌گیرد که پشت همه آنها یک آتش بزرگ نهفته است.

در آخرین مواردی که باید به آن اشاره کنیم، تبلیغات وام بدون ضامن در تلگرام است که افراد سودجو سعی می‌کنند کاربران را با وعده این وام فریب دهند. گفتنی‌ست که مبلغ برخی از این وام‌ها تا ۷۰۰ میلیون تومان و بعضاً بالاتر هم پیش رفته است.

اخیراً گزارش‌های زیادی از کلاهبرداری گروه‌های تلگرامی مبنی بر پرداخت وام‌های بدون ضامن دریافت شده است.

این کانال‌ها با ادعای پرداخت وام بدون نیاز به معرفی ضامن، اطلاعات هویتی افراد را دریافت و تقاضای واریز پیش پرداختی را می‌نمایند. پس از واریز پیش‌پرداخت نه تنها وامی پرداخت نمی‌شود بلکه حساب افراد درخواست‌دهنده نیز مسدود می‌شود.

برخی از آنها نیز به منظور جذب مخاطب در ادعایی دروغ خود را منتسب به مراکز مالی و حتی برخی از بانک‌ها معرفی می‌نمایند.

کاربران با ارائه اطلاعات هویتی و مالی خود به این کانال‌ها زمینه سواستفاده از اطلاعات و مالباختگی‌شان را فراهم می‌نمایند.

به دلیل فیلتر بودن برخی از شبکه‌های اجتماعی، امکان پیگیری قضایی بسیاری از کلاهبرداری‌های به وقوع پیوسته در این فضا وجود ندارد. سرمایه‌هایتان را در معرض خطر قرار ندهید.

نمونه‌ای از تبلیغات این کانال‌ها در تصویر زیر قابل مشاهده است:

تبلیغات-تلگرام

منبع: تکراتو
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر