قیمت پیاز | قیمت گوجه فرنگی

تولید گوجه فرنگی اوج گرفت / قیمت هر کیلو پیاز در بازار چند؟

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: مازاد تولید گوجه فرنگی در حدی است که باید از کشاورزان خرید تضمینی شود یا در کنار مزارع صنایع تبدیلی ایجاد شود.

تولید گوجه فرنگی اوج گرفت / قیمت هر کیلو پیاز در بازار چند؟

تولید مازاد محصولات کشاورزی می‌تواند منجر به مشکلات محیط‌زیستی، اقتصادی و اجتماعی شود. با افزایش تولید و مصرف بیش از نیاز، میزان هدررفت غذایی افزایش می‌یابد که این امر به بروز نابرابری در توزیع منابع غذایی و مشکلات امنیت غذایی منجر می‌شود.

اکبر یاوری، اظهارکرد: با توجه به مازاد تولید، روزانه ۵۰۰ تن گوجه فرنگی در راستای تعدیل قیمت باید از سطح بازار جمع آوری شود.

وی افزود: سال گذشته مازاد تولید پیاز منجر به ضرر و زیان کشاورزان شد، از این رو کشاورزان یک سوم سال گذشته پیاز کشت کردند که این امر منجر به وضعیت بحرانی و التهابات بازار پیاز شد.

گفته او، براساس برآورد صورت گرفته با عرضه پیاز دزفول طی ۱۰ روز آینده، بازار تعدیل می‌شود.

یاوری ادامه داد: طی روز‌های اخیر قیمت پیاز در میدان مرکزی ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان بود که با افزایش عرضه به ۲۱ تا ۲۴ هزار تومان رسیده است. همچنین با استمرار این روند پیش‌بینی می‌شود که طی ۱۰ روز آینده بازار تعدیل شود و به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان نسبت به مازاد تولید گوجه فرنگی هشدار داد و گفت: قیمت گوجه فرنگی در حال حاضر در میدان مرکزی ۵ تا ۶ هزار تومان است، در حالیکه عرضه کمتر از ۱۰ هزار تومان صرفه اقتصادی ندارد.

او گفت: مازاد تولید گوجه فرنگی در حدی است که باید از کشاورزان خرید تضمینی شود یا در کنار مزارع صنایع تبدیلی ایجاد شود. اکنون روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تن گوجه فرنگی در بازار توزیع می‌شود که ۵۰۰ تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر