تیر این خودروسازی باز هم به سنگ خورد / نامی نا آشنا در بازار خودرو

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت خودروسازان راین در سال ۱۴۰۲ تنها ۲۳ دستگاه راین R۳ تولید کرده است.

تیر این خودروسازی باز هم به سنگ خورد / نامی نا آشنا در بازار خودرو

ساخت خودرو یک فرآیند پیچیده و چند مرحله ای است که از طراحی و توسعه، تولید قطعات، تجمیع، تست و نهایتا عرضه خودرو به بازار تشکیل می‌شود. در ابتدا، تیم طراحی خودرو با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته و شبیه‌سازی‌های مختلف طرح خودرو را ایجاد و ارزیابی می‌کنند.

خودروسازان راین پس از چندسال غیبت در بازار خودرو، سال گذشته با یک مدل هاچ‌بک کراس به نام راین R۳ بار دیگر به روند تولید بازگشت. این خودرو در واقع محصولی از برند چانگان بود که با نام اصلی چانگان CX۲۰ شناخته می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که خودروسازان راین بازهم در عرضه محصول به بازار ناموفق بوده است.

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت خودروسازان راین در سال ۱۴۰۲ تنها ۲۳ دستگاه راین R۳ تولید کرده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طی سال ۱۴۰۱، ۱۳۸ دستگاه از این خودرو به تولید رسیده بود. بنابراین تولید راین آر ۳ در سال ۱۴۰۲ با رشد منفی ۸۳ درصدی مواجه شده است. به عبارتی می‌توان گفت که تولید راین R۳ و عرضه آن به بازار متوقف شده است.

دلایل شکست راین R۳ در بازار ایران چه هستند؟

شرکت خودروسازان راین ارتباط چندان قدرتمندی با رسانه‌ها ندارد، بنابراین ما اطلاعی از برنامه‌های آتی این شرکت نداریم. البته سابقه ناموفق خودروسازان راین در عرضه خودروهای مونتاژی، شکست راین R۳ را در بازار ایران محتمل می‌کرد. خودروسازان راین از میانه دهه ۱۳۹۰ تاکنون چند محصول به بازار عرضه کرده است که تمامی آن‌ها با شکست مواجه هستند. گریت وال وولکس C۳۰ و ولا V۵ که سپس به راین V۵ تغییر نام داد، از جمله محصولات شکست خورده این شرکت طی سالیان اخیر به شمار می‌آیند.

راین R۳ یک هاچ‌بک کراس است که رقبای قدرتمندی در بازار ایران دارد. ام‌وی‌ام X۲۲ پرو و ام‌وی‌ام X۳۳ کراس از مدیران خودرو به همراه جک S۳ از کرمان‌موتور، رقبای جدی این خودرو در بازار ایران به حساب می‌آیند. رقبای راین آر ۳ نسبت به این خودرو قوای فنی بهتری دارند و از نظر طراحی ظاهری نیز می‌توانند محصول خودروسازان راین را به چالش بکشند. علاوه برآن، این شرکت بخشنامه‌های فروش چندانی را منتشر نکرده است. مواردی که اکنون به آن‌ها اشاره کردیم، دلایل عدم توجه مشتریان ایرانی به راین آر ۳ هستند. همچنین به نظر می‌رسد مشکلاتی برای تامین قطعات مورد نیاز از چین و مونتاژ این خودرو در داخل کشور وجود داشته است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • طبا

    اون که مدیران خودروست و بقول شما موفق، قادر به ارائه مناسب خدمات پس از فروش نیست و سیاست نمایندگی‌ها تنها پاسکاری بین مراکز مختلف خودشه و از خدمات گارانتی به مشتریان به شکلی فرار میکنه و حتی از تامین یه قطعه بسیار ساده مثل سپر خودرو هم عاجزه!!!!! وای بحال این شرکت که معرفی کردید !!! بنظرم محصولات داخلی با تمام کاستیهاش، شرف داره به محصولات چینی و فرقی هم نمیکنه که چه شرکتی باشه !!!!!!!

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر