ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ | ام وی ام ایکس ۳۳ | قیمت ام‌وی‌ام x ۳۳

خرید خودرو خاص مدیران خودرو چقدر پول میخواهد؟ + جدول قیمت

در این گزارش قیمت کراس اوور جدید مدیران خودرو را بررسی می کنید.

خرید خودرو خاص مدیران خودرو چقدر پول میخواهد؟ + جدول قیمت

صنعت خودرو در ایران یکی از صنایع مهم و پرسود اقتصاد کشور می‌باشد. این صنعت با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت، از دهه شصت با تأسیس شرکت‌های خودروسازی در ایران آغاز شد. در حال حاضر، بیش از ده شرکت خودروسازی در ایران فعالیت دارند و تولیدات متنوعی از خودروهای سواری، خودروهای تجاری، و خودروهای خاص را تولید می‌کنند. این صنعت به عنوان یکی از منابع اصلی اشتغال و تولید در ایران محسوب می‌شود. همچنین، بازار داخلی ایران نقش مهمی در تحولات و توسعه‌های این صنعت ایفا کرده و همچنان توانمندی‌ها و چالش‌های خود را داراست.

شرکت مدیران خودرو اخیرا محصول جدید خود با نام ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ کراس را روانه بازار ایران کرده است. این خودرو که در چین با نام اومودا ۳ شناخته می‌شود، آخرین محصول از خانواده کراس‌اوورهای کوچک MVM محسوب می‌شود.

ایکس ۳۳ کراس بر پایه پلتفرم ایکس ۲۲ ساخته شده و همین موضوع باعث شده تا از لحاظ فنی شباهت زیادی به مدل قبلی داشته باشد. البته باید توجه داشت که استفاده از یک پلتفرم آشنا و شناخته شده می‌تواند مزایایی هم داشته باشد. از جمله اینکه X۳۳ کراس احتمالا همانند X۲۲ از نظر قابلیت اطمینان و در دسترس بودن قطعات و خدمات پس از فروش شرایط مشابهی خواهد داشت.

اما از سوی دیگر استفاده از پلتفرم قدیمی می‌تواند به معنای بروز مشکلاتی مانند ضعف در سیستم فرمان و تعلیق، قدرت ناکافی موتور و مصرف سوخت بالاتر نسبت به رقبای مشابه باشد. البته MVM سعی کرده با افزودن تجهیزات جدید و به روز کردن ظاهر، تا حدودی این مشکل را جبران کند.

ایکس ۳۳ کراس در دو نوع دنده دستی و اتوماتیک عرضه شده است. نسخه دستی از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور با گیربکس دستی ۵ دنده همراه شده است.

در نسخه CVT نیز یک موتور ۳ سیلندر توربوشارژ به حجم ۱ لیتر با حداکثر قدرت ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر مورد استفاده قرار گرفته که نیروی تولیدی آن از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

با وجود اینکه توان موتورها نسبت به حجم آنها کم است، ولی به لطف گیربکس CVT مناسب، عملکرد رانندگی X۳۳ کراس در حد قابل قبولی ارزیابی شده است. البته انتظارات نباید بیش از حد باشد و این خودرو صرفا برای نیازهای حمل و نقل شهری و جاده‌های بین‌شهری مناسب است.

از دیگر ویژگی‌های X۳۳ می‌توان به بهره‌مندی آن از سیستم‌های کمک راننده مانند کروز کنترل، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک و نمایشگر لمسی اشاره کرد. همچنین ایمنی سرنشینان با بهره‌مندی از کیسه‌های هوای استاندارد و ساختار بدنه جاذب انرژی تأمین می‌شود.

در بهمن ماه ۱۴۰۲  قیمت کارخانه‌ای نسخه دنده ای ام وی ام X۳۳ کراس ۸۰۰,۵۰۰,۰۰۰ تومان و نسخه اتوماتیک ۸۹۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است. این خودرو اما در بازار آزاد در نسخه دنده‌ای با عددی در حدود ۱,۰۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان و در نسخه اتوماتیک در حدود ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

لیست قیمت ام وی ام X۳۳ کراس در بازار آزاد بهمن ۱۴۰۲

خودرو سال رنگ قیمت (تومان)
ام وی ام X۳۳ کراس اتوماتیک ۱۴۰۲ سفید ۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳ کراس اتوماتیک ۱۴۰۲ سفید ۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳ کراس اتوماتیک ۱۴۰۲ سفید ۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳ کراس اتوماتیک ۱۴۰۲ سفید ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳ کراس اتوماتیک ۱۴۰۲ سفید ۱٬۱۱۰٬۰۰۰٬۰۰۰
ام وی ام X۳۳ کراس دنده ای ۱۴۰۲ سفید ۱٬۰۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر