گفت و گوی تیتر کوتاه با معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

پلیس آماده مقابله با عواقب افزایش جرائم رانندگی / قیمت ها به زودی برای مردم عادی می شود

سید کمال هادیانفر گفت: افزایش هزینه جرائم رانندگی معضلات و مشکلات خاص خود را دارد که پلیس باید به طور جدی آمادگی برخورد با آنها را داشته باشد. میزان اثربخشی طرح افزایش مبلغ جرائم رانندگی به شرایط اقتصادی کشور بستگی دارد.

پلیس آماده مقابله با عواقب افزایش جرائم رانندگی /  قیمت ها به زودی برای مردم عادی می شود

پلیس راهور فراجا روز گذشته طی اطلاعیه‌ای مبنی بر افزایش ۵ برابری برخی جرائم رانندگی اعلام کرد که با هدف بازدارندگی جرایم و کاهش تصادفات و جان‌باختگان و مصدومین ناشی از آن برخی از تخلفات حادثه ساز تا ۵ برابر افزایش یافته است. در پی انتشار خبر افزایش جرائم رانندگی موجی از شایعات و نگرانی‌ها به راه افتاد.

سید کمال هادیانفر معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در حاشیه نشست خبری امروز در مرکز وزارت راه و شهرسازی در مصاحبه با تیتر کوتاه در خصوص الزام افزایش جریمه‌های رانندگی گفت: پنج عامل اصلی وجود دارد که می‌تواند تصادفات و خسارت‌های ناشی از حوادث رانندگی را کاهش دهد. این موضوع بر مبنای مطالعاتی است که در سطح ۱۳۲ کشور انجام شده است. این عوامل به ترتیب شامل مدیریت کلان، عامل انسانی، راه، وسیله و در آخر قوانین و مقررات است که جرائم رانندگی مربوط به بخش قوانین و مقررات است.

وی در ادامه افزود: هرکدام از این عوامل به ویژه عامل قوانین و مقررات دوره زمانی خود را دارد، به این معنی که این موارد تا یک دوره قدرت اثربخشی دارند. اگر تورم روال منطقی داشته باشد، شاید افزایش قیمت در هر موردی بتواند به عنوان مثال تا ۵ یا ۱۰ سال هم اثرگذاری خود را داشته باشد، اما اگر روز به روز ارزش ریال کمتر شده و تورم رو به صعود باشد، آثار افزایش قیمت‌ها هم به زودی از بین رفته و برای مردم عادی می‌شود. بنابراین افزایش قیمت در زمینه جریمه‌های رانندگی هم می‌تواند در آغاز تاثیر خود را داشته باشد و اینکه چقدر این موضوع دوام و قوام داشته باشد به شرایط اقتصادی کشور بستگی دارد.

هادیانفر در رابطه با معضلات و مسائل مربوط به افزایش هزینه جرائم رانندگی توضیح داد: در مطالعاتی که ما در دولت نهم و دهم انجام داده‌ایم که چند کار اتفاق افتاده است که یکی از آنها موضوع افزایش جرائم رانندگی بوده است که تاثیر مثبتی داشته و توانسته کاهش این جرائم را رقم بزند. البته همین افزایش هزینه جرائم رانندگی معضلات و مشکلات خاص خود را دارد. به عنوان مثال بحث توسعه دوربین ها، خطا در اعمال جریمه، چالش‌های مربوط به افسران و تنش‌ها و برخوردهای این حوزه، قانون گریزی، پلاک مخدوشی و حذف پلاک موضوعاتی هستند که پلیس باید به طور جدی آمادگی برخورد با آنها را داشته باشد. بنابراین افزایش جرائم رانندگی هم به این دلیل که جزو پنج عامل اصلی اثرگذار بر کاهش حوادث رانندگی است، نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود و باید پیگیری‌های لازم برای تحقق آن انجام شود.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    آقای هادیان فر در اینکه شما به فکر مردمی و دغدغه مردم داری شکی نیست ،این رو از پلاک نکردن خودروهای بی کیفیت کارخانه های داخلی و برطرف کردن نقاط حادثه ساز فهمیدیم ،و اینو هم میدونیم که این جریمه ها به خاطر خودمونه و برای کاسبی پلیس راهور نیست،اینو بدونید این جریمه ها برای ما عادی میشه اما خداوند متعال از سر تقصیر شما ن این دنیا و ن اون دنیا نگذره که داری اصل موضوع که کیفیت مزخرف خودروهای داخلیه رو می پوشانید به خاطر اینکه عرضه و جرات گیر دادن به سایپا و ایرانخودرو رو ندارید و همش به راننده ها گیر میدید اینو هم بدونید که شما و همکارانتون اون دنیا در مرگ جوانان بیگناهی که هر روز تو جاده ها با خودروهای بی کیفیتی که شما از تولیدشون طرفداری می کنید،تصادف میکنند و پرپر می شوند،مسئولید ،ما گذشت میکنیم اما خدا از سر تقصیرتون نگذره

  • ناشناس

    چراهمشه می گویدخطای انسانی است مگرشماهادراین جادها رانندگی نمی کنید؟

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر