فرهنگیان | حقوق فرهنگیان | معیشت فرهنگیان | آموزش و پرورش

آغاز واریز به حساب این گروه از فرهنگیان از فروردین

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت معوقات حق‌التدریس، نیروهای خریدخدماتی، مدیران و معاونان شیفت دوم مدارس، حق التدریس معلمان طرح تثبیت یادگیری ایام کرونا، سنوات ارفاقی معلمان ایثارگر و استثنایی و هزینه‌های فوت و ازدواج فرهنگیان خبر داد و گفت: بخشی از معوقات قبل از پایان سال و بخشی نیز تا ششم فروردین به حسابها واریز می‌شود.

آغاز واریز به حساب این گروه از فرهنگیان از فروردین

معلمان حق التدریس، علی‌رغم نقش حیاتی در آموزش و پرورش، با چالش‌ های متعددی از جمله عدم ثبات شغلی و تأخیر در پرداخت حقوق مواجه هستند. پرداخت به موقع حقوق این معلمان، نه تنها از نظر معیشتی برای آنها ضروری است، بلکه به حفظ انگیزه و کیفیت تدریس آنها نیز کمک می‌کند.

 

«رضا مراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش با اعلام آغاز فرآیند صدور احکام نومعلمان و اینکه این احکام به زودی صادر می‌شود، در خصوص پرداخت حقوق و معوقات حق‌التدریسی‌ها که مقرر شده بود تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود، گفت: «ما همه تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد. پرداخت معوقات حق‌التدریسی‌ها حق آنهاست و حق را باید سر ماه پرداخت کرد، هرچند شرمنده شده‌ایم، اما همه ما در آموزش و پرورش برای این امر تلاش می‌کنیم.»

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برنامه وزارتخانه، این است که حق‌التدریس معلمان به صورت ماهیانه و در انتهای هر ماه پرداخت شود.

حق التدریس‌ فرهنگیان ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق‌التدریس معلمان، اظهار کرد: با پیگیری وزیر آموزش و پرورش، پرداخت حق‌التدریس معلمان با حقوق‌شان از فروردین ماه امسال آغاز شده است و از این پس ادامه دارد.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی معلمان، پرداخت به موقع حق‌التدریس آنها بود زیرا با حقوق‌شان پرداخت نمی‌شد و تبدیل به معوقه می‌شد.

ستاری‌فرد با بیان اینکه استفاده از حق‌التدریس معلمان به منظور جبران کمبود نیروی انسانی صورت می‌گیرد، افزود: گلایه معلمان از عدم پرداخت به موقع حق‌التدریس آنها بود که گاهاً پرداخت آن تا ۶ ماه حتی بیشتر به تعویق می‌افتاد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت حق‌التدریس در تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، صراحتا اعلام شد، با همکاری خوب سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش به دنبال این هست که اولا مطالبات فرهنگیان انباشته نشود و ثانیاً در موعد مقرر حق‌التدریس فرهنگیان پرداخت شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: برنامه وزارتخانه، این است که حق‌التدریس معلمان به صورت ماهیانه و در انتهای هر ماه پرداخت شود.

وی با اشاره به مدارس دو شیفت که تعداد آنها نیز زیاد است خاطر نشان کرد: به عنوان مثال مدیران و معاونان شیفت صبح این مدارس در شیفت عصر نیز تقبل کردند تا به صورت مازاد بر وظیفه، مسئولیت اداره مدرسه را بپذیرند که تحت عنوان مدیران و معاونان شیفت دوم از آنها یاد می‌شود؛ معوقه این افراد نیز پرداخت می‌شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • بهروزی

    سنگ بزرگ علامت نزدنه

  • حسین حاتمی نسب

    سلام وعرض خسته نباشید خدمت همکاران لطفا آقای وزیر بفرمایید رتبه بندی بازنشستگان ۱۴۰۰ چرا پرداخت نمی شود کی باید پرداخت شود بازنشته ۱۴۰۰ ۳۱ شهریور مامنتظریم

  • ناشناس

    افسوس به این بی برنامگی و بی لیاقتی

  • ع

    بردروغگولعنت.چقدر دروغ ودغل بازی مسئولین ازخدابی خبر راتکرارمی کنید.شاید هم همدستی دارید

  • ناشناس

    لعنت بردروغگو
    خداازتون نگذره
    این قدرباحیثیت معلم بازی نکنید
    الان هیجدهم هست
    تیترزدید تا ششم واریزمیشه

  • الیرزا

    خداروشکرکه ازاین لجنزار آموزش وپرورش نجات یافتم
    همه مسئولینش بی سوادوبی عرضه وبی اصل ونسب
    ودروغگو .اگ

  • محمدایوب

    با سلام اين خبرهای تکراری جعلی چیه هر روز پخش میکنین خجال بکشید

  • علی اصغر

    با سلام چرا معوقات رتبه بندی ومابه تفاوت پاداش معلمان بازنشسته بعد از تاریخ۳۱/۶/۱۴۰۰ را پرداخت نمی کنید ؟معلمی که با کمترین حقوق ۳۰ سال زحمت کشیده .ندادن حق وحقوق، ظلم وحق الناس است.

  • ناشناس

    چرا حق الزحمه دوره های کارورزی هنرستانهارو پرداخت نمی کنید؟ می دونید کار کردن تو کارگاههای بدون کولر در گرمای طاقت فرسای تابستان خوزستان یعنی چی؟ می دونید پولی که پنج سال پیش باید به ما می دادید الان یه پاکت بیسکویت هم نمیشه؟

  • حامد

    ما نخواهیم شما این خبر کهنه رو هرروز با هزار تا تیتیر جدید منتشر بفرمایید کی رو باید ببینیم لعنت به روح هر کی که چندر قاز حقوق معلم بدبخت رو سوژه مضحکه همه کرده

  • قهرمان

    حق التدریس مهر آبان وآذر ۱۴۰۲ برای من پرداخت نشد اداره کم کاری کارشناس خود را ازقلم افتاده می‌نامد..کی این باصطلاح معوقات و ازقلم افتاده ها پرداخت میشه چرا اینهمه دروغ

  • لیلا

    به شرطی که دروغ نشه

  • ب م

    سلام درخصوص موضوع رتبه بندی معلمین بازنشسته اول مهر ۴۰۰ برابر قانون از امتیازات آن بهر ه مند میشوند ولی تاکنون ازطریق سازمان بازنشستگی اصلاحیه در حکم بازنشستگی انجام نگردیده است

  • سامان

    باسلام
    آیا مدیران ومسئولان کشور در امر یادگیری فقط یک فعل یاد گرفته آند.مثلا همواره میگویند پرداخت خواهد شد.رتبه بندی اجرایی خواهد شد یا وام مسکن به فرهنگیان داده خواهد شد.لطفا سایر زمان های صرف فعل را بیاموزید و اینقدر از آینده ای که نیامده وعده ندهید.نکته دیگر آقای وزیر حق التدریس که هنوز پرداخت نکردید با توجه به تورم مایه التفاوت آن به گردن چه کسی است ما کار کردیم دلار بوده چهل تومان و وقتی حق ما را پرداخت می‌کند قطعا دلار از مرز صد تومان گذشته

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر