قیمت بنزین | افزایش قیمت بنزین | واردات بنزین | یارانه بنزین | بنزین یارانه ای

مصرف بنزین در ایام نوروز رکورد زد + جزئیات

بر اساس آمار منتشر شده میانگین توزیع روزانه بنزین کشور در نوروز ۱۴۰۳ حدود ۱۲۰ میلیون لیتر بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ به‌طور میانگین حدود ۷ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

مصرف بنزین در ایام نوروز رکورد زد + جزئیات

بنزین یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی در دنیا است. قیمت بنزین در هر کشوری متفاوت است، بسته به عوامل مختلفی مانند تولید محلی، واردات، فروش و تقاضا و همچنین قوانین مالیاتی و سیاسی. در اکثر کشورها، دولت یا سازمان‌های دولتی نظارت بر تعیین قیمت بنزین دارند و ممکن است قیمت بنزین بر اساس آنچه دولت می‌خواهد به‌عنوان یک مبلغ ثابت تعیین شود.

میانگین مصرف بنزین در نوروز امسال (یکم تا پانزدهم فروردین ماه) ۱۱۹.۸ میلیون لیتر بوده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱۲.۹ میلیون لیتر، ۶.۹ میلیون لیتر معادل ۶.۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه (۱۵ فروردین‌ماه) ۱۰۹.۱ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع و مصرف شده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۰۳.۵ میلیون لیتر، ۵.۴ درصد افزایش یافته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزون بر توصیه به مدیریت صحیح و مصرف بهینه سوخت، بر لزوم همراه داشتن کارت سوخت شخصی هنگام مراجعه به جایگاه‌های عرضه سوخت تاکید کرده است.

 

منبع: ایرنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر