کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۲۰۲

مژده به متقاضیان خودروی محبوب چینی / خط قرمزهای جدید مجلس برای نمایندگان

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

مژده به متقاضیان خودروی محبوب چینی / خط قرمزهای جدید مجلس برای نمایندگان

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۴ ( ۱۱ فروردین ۱۴۰۳) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

  • مژده به متقاضیان خودروی محبوب چینی

به گفته یکی از مدیران هوآوی، سدان الکتریکی Luxeed S۷، ساخته شده توسط شرکت هواوی و خودروسازی چری، اکنون پس از تاخیرهایی که به دلیل کمبود تراشه‌های رایانه‌ای و برخی مشکلات در تولید ایجاد شده بود، به تولید انبوه رسیده و تحویل مشتریان می شود. بسیاری از خودروهای لوکسید S۷ تولید شده و اکنون برای تحویل به مشتریان ارسال می‌شود. همانطور که رسانه‌های محلی در این ماه گزارش دادند، هواوی گفته بود که مشکلات مربوط به تحویل خودروی برقی رده بالای خود باید تا آوریل برطرف شود.

  • تقلید صدای هوش مصنوعی غوغا می‌کند

OpenAI، شرکت سازنده چت GPT، در حال کار بر روی فناوری دستیار صوتی است که می‌تواند صدای افراد را تقلید کند. آنها هنوز آماده انتشار آن برای عموم نیستند زیرا نگران نحوه استفاده از آن و تأثیر آن بر ایمنی هستند. این شرکت هوش مصنوعی، فناوری جدید Voice Engine (موتور صدا) خود را در روز جمعه، اندکی پس از درخواست برای علامت تجاری، معرفی کرد. آنها می‌گویند که تنها با یک ضبط ۱۵ ثانیه‌ای از صحبت کردن یک نفر، این فناوری می‌تواند صدای آن شخص را تکرار کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی اعلام کرد:

  • بهانه جدید این ایرلاین برای کسب درآمد

Spirit Airlines ( اسپریت ایرلاین) روز جمعه اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۲۴ اعتباری ماهانه از International Aero Engines به عنوان جبران ناتوانی Spirit در استفاده از هواپیماهای دارای مشکل موتور دریافت می‌کند. این اپراتور در پرونده‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده گفت که این توافق باعث افزایش نقدینگی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار می‌شود. سازنده موتور یکی از شرکت‌های وابسته به ویتنی RTX Corp است.

  • فراخوان خودروی معروف سوژه شد

مقامات ایمنی ایالات متحده در حال بررسی گزارش‌هایی هستند مبنی بر اینکه بیش از ۵۴۰۰۰۰ کامیون فورد ممکن است به طور ناگهانی به دنده پایین‌تری تغییر کرده که احتمالاً منجر به تصادف می‌شود. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها پس از دریافت ۸۶ شکایت از مصرف کنندگان، در حال بررسی مشکلی با گیربکس اتوماتیک کامیون‌های خاص است. تحقیقات روی کامیون‌های F-۱۵۰ ۲۰۱۴ متمرکز است تا ببیند آیا آنها باید بخشی از فراخوان‌های قبلی برای همین موضوع باشند یا خیر.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

  • مانع تراشی امریکا برای چین

دولت بایدن قوانین را در روز جمعه تغییر داد تا دستیابی به تراشه‌های هوش مصنوعی امریکایی و ابزارهای مورد استفاده در ساخت تراشه‌ها را برای چین دشوارتر کند. این کار برای تضعیف صنعت تراشه‌سازی چین به دلیل نگرانی در مورد امنیت ملی انجام می‌شود. هدف از این قوانین از ماه اکتبر، توقف ارسال تراشه‌های هوش مصنوعی پیشرفته ساخت شرکت‌هایی مانند Nvidia به چین است. این به این دلیل است که دولت ایالات متحده نگران است که صنعت فناوری رو به رشد چین بتواند توانایی‌های نظامی این کشور را تقویت کند.

  • خط قرمزهای جدید مجلس برای نمایندگان

مجلس نمایندگان ایالات متحده ممنوعیت شدیدی را برای استفاده کارکنان کنگره از دستیار هوش مصنوعی مولد Copilot مایکروسافت تعیین کرده است. Catherine Szpindor، مدیر ارشد اداری مجلس، گفت که برنامه مایکروسافت Copilot خطری را برای کاربران به همراه دارد، زیرا به طور بالقوه می‌تواند منجر به نشست داده‌های House به سرویس‌های ابری که مورد تایید مجلس نیستند، شود. سیاستگذاران در حال بررسی مشکلات احتمالی هستند که ممکن است هنگام استفاده آژانس‌های فدرال از هوش مصنوعی ایجاد شود. آنها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که حفاظت‌های کافی برای حفظ حریم خصوصی افراد وجود دارد

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر