بورس | بازار سهام | بازار سرمایه | شاخص کل بورس | پیش بینی بورس

بورس امروز سبزپوش می‌شود؟

با پایان یافتن تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۳، انتظار می‌رود حجم، ارزش معاملات و در نهایت پویایی معاملات افزایش یابد.

بورس امروز سبزپوش می‌شود؟

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

 کارشناسان معتقدند، تحرکات دلار همچنان محرک اصلی بازار سرمایه به شمار می‌رود. با این حال، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق نیز در جریان معاملات روز سه‌شنبه مورد توجه خواهد بود.

در پایان معاملات شنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۰۱ درصدی، معادل ۲۱۴ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۲۶۱ هزار و ۱۷۲ قرار گرفت.

افت ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت اندک ۰.۰۳ درصدی (معادل ۲۳۰ واحد) در پله ۷۷۰ هزار واحدی باقی ماند.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم ) را در روز شنبه، سه هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان نشان می‌داد.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات روز شنبه را ۱۰ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد. کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از خروج ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

با رسیدن به نیمه فروردین ۱۴۰۳، تعطیلات نوروزی به پایان رسید و معاملات بازار سهام با جدیت بیشتری توسط اهالی تالار شیشه‌ای دنبال می‌شود. کارشناسان معتقدند با توجه به شرایطی که اقتصاد کشور با آن مواجه است، نمی‌توان به شکل بلندمدت چشم‌انداز دقیقی را برای بازار متصور بود. با این وجود، انتظار می‌رود بهار بازار سرمایه با چهره سبز نقشه بازار همراه باشد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر