بورس | بازار سهام | بازار سرمایه | شاخص کل بورس

شاخص بورس امروز ریزشی شد

صندوق‌ها طلای بورسی با توجه به رشد نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین افزایش نرخ انس جهانی، همگی سبز پوش کار خود را آغاز کردند.

شاخص بورس امروز ریزشی شد

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

بازار سهام دومین روز کاری هفته را در تقریبا در محدوده ی صفر تابلو شروع کرد، اما رفته رفته با توجه به نزدیک شدن به ساعات انتهایی بازار بر فشار عرضه‌ها افزوده شد. به نظر می‌رسد با توجه به تعطیلی‌های پیش رو فعلا نمی‌توان انتظار بیشتری از بازار سهام داشت و ارزش پایین معاملات نیز بر همین موضوع دلالت دارد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی جزئی به ۲۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی جزئی به ارتفاع ۷۷۰ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «وامید» و «نوری» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «فزر»، «خاور» و «فغدیر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «خودرو» و «خزامیا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فن افزار»، «خاور» و «بیوتیک» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

گفتنی است دیگر نکته‌ای که در این روزها به چشم می‌خورد سبز پوشی بیشتر صندوق‌های طلای بورسی است که با توجه به روند رو به رشد نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین قیمت طلای جهانی حجم قابل توجهی از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۴ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۳۷ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز ۲۳۸ نماد در محدوده مثبت و ۲۰۰ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۶۵ نماد در محدوده مثبت و ۱۵۲ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • م

    بورس محل چپاول ودزدی اشکارا ازجیب ملت محتاج نان شب فقط بیت کوین از پارسال تا الان سه برابرتوبورس سرمایه یک سوم شده

  • فهیم

    جایی که دولت دستش به پول شما برسه جای امنی نیست؛ من یک سال هست در بورس سرمایه گذاری کردم و هنوز توی ضرر هستم. تو بانک میذاشتم هم بهتر بود!

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر