سازمان برنامه و بودجه | صنعت نفت | نرخ تورم

نوید کاهش نرخ تورم در پایان سال / رشد اقتصادی در سایه صنعت نفت کشور

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تداوم رشد اقتصادی در فصل پاییز و همچنین کاهش تورم در بهمن ماه نوشت: شعار سال یعنی رشد اقتصادی و کاهش تورم در حال محقق شدن است.

نوید کاهش نرخ تورم در پایان سال / رشد اقتصادی در سایه صنعت نفت کشور

نرخ تورم یکی از اصطلاحات اقتصادی است که نشان دهنده افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش پول است. زمانی که نرخ تورم بالا باشد، خریداران مجبور به پرداخت بیشتر برای کسب کالاها و خدمات هستند، که می‌تواند منجر به کاهش توان خرید آن‌ها شود. برای کنترل تورم، بسیاری از کشورها از سیاست‌های مختلف اقتصادی استفاده می‌کنند، از جمله تنظیم نرخ‌های بهره‌گیری، تغییرات در سیاست پولی، و کنترل واردات و صادرات. افزایش نرخ تورم می‌تواند تأثیرات منفی بر اقتصاد یک کشور داشته باشد، از جمله کاهش توان تهیه مسکن، رویدادهای تورمی و ناپایداری در بازارهای مالی.

داوود منظور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: رشد اقتصادی کشور در پاییز امسال، رشد ۵.۱ درصدی نسبت به پاییز سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: رشد اقتصادی بدون نفت ۲.۵ درصد است؛ به دلیل موقعیت‌هایی که برای صنعت نفت کشور فراهم شده است رشد بالایی را تجربه می‌کند و موجب افزایش رشد اقتصادی کشور شده است.

منظور اظهارکرد: نرخ رشد گروه صنایع و معادن شامل نفت ۶.۹ درصد، صنعت ۱.۳ درصد، گروه خدمات ۴.۶ درصد و کشاورزی منفی یک درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: نرخ رشد ۹ماهه اول امسال ۶.۷ درصد و بدون نفت ۴.۲ درصد است.

وی تاکید کرد: شعار سال یعنی رشد اقتصادی و کاهش تورم در حال محقق شدن است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به کاهش تورم نقطه‌ای، ماهانه و سالانه در بهمن ماه بر اساس گزارش مرکز آمار ایران همچنین نوشت: طی بهمن ماه امسال، نرخ تورم نقطه‌ای ۲.۷ درصد، تورم ماهانه ۱.۲ درصد و تورم سالانه ۱.۱ درصد نسبت به دی‌ماه کاهش داشته است.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    حال كه قراره بودجه سال ايتده بر مبناي ماليات قرار بگيره لطفا به چرت و پرت گفتن و دروغ گفتن هم ماليات ببنديد قول ميدم اصلا كسر بودجه نداشته باشيد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر