لاستیک دولتی | برگ سبز خودرو | بازار لاستیک | قیمت جدید لاستیک

قابل توجه مالکان خودرو / شرایط جدید خرید لاستیک دولتی اعلام شد

دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در بخشنامه‌ای به سازمان‌های صمت استان‌ها، الزام ثبت اطلاعات خودرو در سند خرده فروشی تایر سواری را ابلاغ کرد.

قابل توجه مالکان خودرو / شرایط جدید خرید لاستیک دولتی اعلام شد

تنظیم بازار لاستیک خودرو توسط دولت، یکی از مسائل مهم در صنعت خودروسازی است. با توجه به اهمیت لاستیک برای عملکرد، ایمنی و صرفه جویی در سوخت خودرو، تنظیم بازار لاستیک می تواند تأثیر قابل توجهی بر روی اقتصاد، تولید و بهره وری داشته باشد. دولت می تواند با ایجاد قوانین و مقررات کنترلی برای واردات و تولید لاستیک، نرخ قیمت ها را کنترل کند و تضمین کند که مصرف کنندگان از محصولات با کیفیت و قیمت مناسب بهره ببرند. همچنین، تنظیم بازار لاستیک، می تواند به تناسب اندازه لاستیک با خودروها کمک کند و در نتیجه به بهره وری سوخت و افزایش ایمنی رانندگان کمک کند. به طور کلی، تنظیم بازار لاستیک به عنوان یک استراتژی دقیق و خوب، می تواند در تأمین نیازهای خودروسازان، مصرف کنندگان و اقتصاد کشور مؤثر باشد.

دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است:

عطف به ابلاغ شماره ۱۹۶۰۴۵۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ با موضوع صورتجلسه تنظیم بازار تایرهای سبک و سنگین و بازگشت به نامه شماره ۲۰۲۹۳۹۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ در خصوص موارد نظارتی مطرح شده در مکاتبه شماره ۱۳۵۵۰۳۵ مورخ ۱۴۰۳/۰۸/۰۹ اداره کل، صنعت معدن و تجارت استان کرمان مبنی بر مشکلات ناشی از امکان توزیع تایر سواری به مصرف کننده ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی به دفعات در استاد با شماره متفاوت و با عنایت به بررسی به عمل آمده از گزارش بازرسی تایر سواری اخذ شده از سامانه گزارشهای سفارشی تایر خواهشمند است دستور فرمائید موارد ذیل در سامانه اعمال گردد.

- برای تایر رینگ ۱۳ و ۱۴ ثبت سند خرده فروشی به یک کد ملی شماره شاسی شماره موتور، محدود به ۴ حلقه به مدت یک سال شود.

- با توجه به اینکه به نظر می‌رسد پس از اعمال قاعده شفافیت ۸۰ درصد در طول یک هفته برای توزیع تایر توسط نقش عمده فروش برخی از فعالان برای برداشتن این مانع با نقش خرده فروش و یا فروشگاه اینترنتی در سامانه فعالیت می‌نمایند و مطابق با فایل پیوست از ثبت توزیع کالا در سامانه جامع خودداری می‌کنند، لازم است برای نقش خرده فروش و فروشگاه اینترنتی نیز قاعده مذکور (تبصره ت بند ب بخش ج صورت‌جلسه) اعمال گردد.

شرایط-خرید-لاستیک-دولتی

ثبت اطلاعات خودرو در سند خرده فروشی تایر سواری الزامی شد+ سند

براساس این بخشنامه در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری علاوه بر اخذ اطلاعات کد ملی و شماره تلفن خریدار، فروشنده ملزم به ثبت شماره برگ سبز خودرو و شماره شاسی نیز است.

در این بخشنامه آمده است:

عطف به ابلاغ شماره ۱۹۶۰۴۵۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ با موضوع صورتجلسه تنظیم بازار تایرهای سبک و سنگین به استحضار می‌رساند، به اطلاع می‌رساند با توجه به هماهنگی صورت گرفته با فراجا جهت استعلام اطلاعات خودرو، از تاریخ ۱۴۰۳/۱۱/۲۳ در زمان ثبت اسناد فروش به مصرف کننده تایر سواری علاوه بر اخذ اطلاعات کد ملی و شماره تلفن همراه خریدار فروشنده ملزم به ثبت شماره برگ سبز خودرو و ۵ رقم انتهای شماره شاسی نیز است. لذا تا زمان فرارسیدن تاریخ مذکور امکان ثبت اسناد قبلی با شماره شاسی و موتور در سامانه فراهم بوده و پس از آن ثبت با مقادیر قبلی میسر نیست.

ثبت اطلاعات خودرو در سند خرده فروشی تایر سواری

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر