یارانه معیشتی | دهک بندی | یارانه بگیران | یارانه جدید

زمان پرداخت یارانه تغییر کرد / ماجرا چیست؟

تاریخ واریز یارانه ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه ها عنوان کرده است.

زمان پرداخت یارانه تغییر کرد / ماجرا چیست؟

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

 تاریخ واریز یارانه‌ها از این ماه تغییر کرد و سازمان هدفمندسازی یارانه ها علت این تغییر زمان را انضباط بخشی به زمان پرداخت یارانه ها عنوان کرده است.

یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

در حالی که معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود، مبلغ یارانه تشویقی در طرح کالابرگ الکترونیکی که ۲۲۰ هزار تومان شده است، ۱۷ بهمن به حساب افراد واریز می‌شود، در همین روز سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، از این پس یارانه نقدی و معیشتی از بیستم به آخر ماه موکول شده است.

به این ترتیب یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول سی ام واریز می‌شود.

گفتنی است؛ طرح «فجرانه» با یارانه مضاعف ۲۲۰ هزار تومان از ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ (۲۵ و ۳۰ بهمن) تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۲۵ و ۳۰ اردیبهشت) اجرا می‌شود.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • جان به لب

    ماجرا اینه که دیواری کوتاه‌تر از مردم نیست،هر کمبودی در بودجه پیدا شود اولین ترکش به یارانه میخوره.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر