آموزش و پرورش | ساخت مدارس | ساخت هنرستان

طرح جدید آموزش و پرورش اعلام شد

سخنگوی آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به جمعیت مقطع متوسط دوم هنرستان ها در ۵ الی ۶ سال آینده اضافه می شود، پیش بینی کردیم تا ۶ سال آینده حدود ۳۰۰ هنرستان به آموزش و پرورش اضافه می‌کنیم.

طرح جدید آموزش و پرورش اعلام شد

علی فرهادی سخنگوی آموزش و پرورش درباره هنرستان‌ها اظهارکرد: طبق برنامه ۵۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه باید در در رشته‌های مختلف هنرستان‌ها تحصیل کنند، هنرستان‌ها بخش پرهزینه‌ای در آموزش و پرورش هستند زیرا که هنرستان‌ها باید دارای دستگاه‌های پیشرفته، سالن‌های ویژه و تجهیزات باشند، آنچه در مورد هنرستان‌ها و تجهیز آنها صورت گرفته بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: بهترین کار برای افزایش ظرفیت هنرستان‌ها استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است. همچنین می‌توان از ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌های رجایی و فرهنگیان و از صنعت برای توسعه هنرستان‌های همجوار و اشتغال دانش آموزان استفاده کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش عنوان کرد: برای استفاده ظرفیت بخش غیر دولتی هم باید با اصناف وارد مذاکره شویم که بخشی از این کار به صورت برون سپارهنرستان‌ها انجام می‌شود، در راستای برون سپاری هنرستان‌ها مقدار اعتباری که از سوی معاونت متوسطه اعلام شد، اختصاص دادیم.

افزایش ۱.۵ میلیون دانش آموز به مقطع متوسطه در ۵ تا ۶ سال آینده

فرهادی بیان کرد: با اصناف وارد مذاکره شدیم و در این راستا مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش پیگیری انجام می‌دهند. اصناف دارای کارگاه، کارخانه و مغازه هستند که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای آموزش مهارت استفاده کرد و توسعه هنرستان‌ها صرفا با هزینه صورت نمی‌گیرد زیرا تقاضا زیاد است.

وی تصریح کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به جمعیت مقطع متوسط دوم هنرستان‌ها در ۵ الی ۶ سال آینده اضافه می‌شود، پیش‌بینی کردیم تا ۶ سال آینده حدود ۳۰۰ هنرستان به آموزش و پرورش اضافه می‌کنیم و بخش باقی مانده از ظرفیت را در بخش خصوصی و بخش‌های دیگر دولت که فراهم کنیم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر