صادرات به ترکیه | روغن دانه آفتابگردان | تراکتور | تجارت

آخرین کارنامه تجارت ایران و ترکیه / عمده کالای صادراتی ایران به ترکیه کدام است

محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران از تجارت ۹/۵ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

آخرین کارنامه تجارت ایران و ترکیه / عمده کالای صادراتی ایران به ترکیه کدام است

بر اساس اطلاعیه معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، مبنی بر آمار تجارت ایران و ترکیه در ۱۰ ماهه سال جاری که به میزان ۱۰ میلیون و ۲۹۷ هزار تن و به ارزش ۹ میلیارد و ۵۴۱ میلیون دلار بوده است، در این خصوص گفت: در این مدت ۶ میلیون و ۷۵۱ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۴۹۸ میلیون دلار به ترکیه صادر شده است.
محمد رضوانی فر گفت: این میزان کالا‌های صادراتی به لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب ۴۷.۵۱ درصد و ۴۷.۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می‌دهد.

به گفته وی، در این مدت ۳ میلیون و ۵۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۴۴ میلیون دلار از ترکیه وارد کشور شده است که به لحاظ وزن ۱۶.۹۳ درصد و از حیث ارزش ۱۸.۷۴ درصد افزایش داشته است.
وی در خصوص آمار میزان ترانزیت خارجی ورودی از کشور ترکیه و خروجی به مقصد این کشور اظهار داشت: میزان ترانزیت خارجی ورودی از کشور ترکیه در ۱۰ ماهه سال جاری به میزان یک میلیون و ۱۳۵ هزار تن و میزان ترانزیت خارجی خروجی به مقصد کشور ترکیه ۶۹۷ هزار تن بوده است که میزان ترانزیت خارجی ورودی از کشور ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۸۲ درصد و میزان ترانزیت خارجی خروجی به مقصد این کشور ۱۷ درصد کاهش داشت.
معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص دو قلم عمده کالای صادراتی به ترکیه گفت: گاز طبیعی مایع شده به ارزش ۹۵۵ میلیون دلار و اوره به ارزش ۶۱۶ میلیون دلار دو قلم عمده کالا‌های صادراتی به ترکیه در ۱۰ ماهه امسال بوده است.
عمده‌ترین اقلام وارداتی از کشور ترکیه در ۱۰ ماهه امسال به کالا‌هایی همچون طلا به اشکال خام، روغن دانه آفتابگردان و تراکتور‌ها اختصاص داشت

 

منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر