تیتر کوتاه بررسی کرد؛

این تکنیک فروش، بازار را زیر و رو کرد / قانون بازی در تجارت الکترونیک+ فیلم

از طریق تکنیک فروش زنده (Live Selling) ، با صرف کمترین هزینه و زمان، بیشترین فروش را برای کسب و کار خود رقم بزنید.

این تکنیک فروش، بازار را زیر و رو کرد / قانون بازی در تجارت الکترونیک+ فیلم

  فروش زنده یا همان Live Selling در رسانه‌های اجتماعی مانند داشتن یک فروشگاه مجازی است که در آن می‌توانید محصولات خود را در حالی که مستقیماً با مشتریان صحبت می‌کنید نشان دهید و به فروش برسانید. این یک راه عالی برای ارتباط با خریداران و فروش فوری است.

رسانه‌های اجتماعی درحال‌حاضر بخش قابل توجهی از تجارت هستند و افراد زمان زیادی را صرف جست‌وجو در این فضا می‌کنند. بازاریابان بیش از یک دهه است که از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات و ایجاد مخاطب استفاده می‌کنند. با این حال، در سال ۲۰۲۲، بخش جدید فروش زنده (Live Selling)، دنیای بازاریابی را متحول کرد. در این گزارش به مزیت‌ها و معایب این تکنیک فروش پرداختیم.

Live Selling ( فروش زنده ) چیست؟

در فضای اجتماعی صفحاتی را مشاهده خواهید کرد که از نوعی تکنیک فروش استفاده می‌کنند به نام فروش زنده، این نوع فروش آینده بسیاری از مشاغل است، به ویژه آنهایی که در تجارت الکترونیک و صنایع خرده فروشی هستند. فروش محصولات از طریق ویدیوهای زنده در رسانه‌های اجتماعی، روشی است برای کسب و کارها برای دسترسی مستقیم به مشتریان، و می‌تواند در هزینه‌های تبلیغات و بازاریابی سنتی صرفه جویی کند.

دلایل استفاده از تکنیک Live Selling

فروش زنده در پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام عالی است زیرا به شما این امکان را می‌دهد تا با افراد زیادی در زمان حال ارتباط برقرار کنید و محصولات خود را هنگام تعامل با آنها بفروشید. شما می‌توانید از ویدیوی زنده (لایو اینستاگرام، لایو فیسبوک) برای نمایش محصولات، فروش آنها و جذب افراد بیشتر به کسب و کار خود بدون صرف هزینه استفاده کنید. تنها چیزی که نیاز دارید زمان، اتصال به اینترنت و یک حساب فیس بوک یا اینستاگرام است. این یک راه عالی برای دستیابی به مشتریان بیشتر و همینطور فروش بیشتر است.

این بدان معناست که شما مجبور نیستید با هر مشتری به صورت جداگانه شخصاً یا از طریق تلفن و ایمیل صحبت کنید. با فروش آنلاین در زمان حال، به مردم کمک می‌کنید به برند شما اعتماد کنند و روند فروش آسان تر می‌شود، زیرا می‌توانید بلافاصله با مشتریان بالقوه صحبت کنید.

تکنیک Live Selling چه چیزی را به مشتری پیشنهاد می‌کند؟

از دیدگاه مصرف کننده، فروش زنده عالی است زیرا باعث صرفه جویی در زمان می‌شود و به نوعی تداعی گر فروش حضوری است. به جای صرف وقت در جست‌وجوی اینترنت برای خرید محصولات، آنها به سادگی می‌توانند فروش زنده شما را در هنگام بررسی رسانه‌های اجتماعی خود پیدا کنند. این امر باعث می‌شود که افراد بتوانند محصولات شما را کشف و خریداری کنند.

فروش آسان در یک دقیقه

پیش از این، مشتریان ناچار بودند برای یافتن آنچه می‌خواهند، جست‌وجوی زیادی انجام دهند، اطلاعات زیادی را را مطالعه کرده و در وب سایت‌های مختلف به دنبال بررسی محصول مورد نظر باشند. فروش زنده این فرآیند را بسیار ساده تر می‌کند زیرا همه چیز در زمان حال اتفاق می‌افتد به عنوان مثال در ۱ دقیقه فروشنده محصول را نمایش داده و مشخصات آن را برای مصرف‌کننده بازگو می‌کند و پس از آن مشتری به راحتی میتواند تصمیم بگیرد برای خرید محصول آماده است یا خیر. همچنین مشتریان در هنگام اجرا می‌توانند سؤال بپرسند و فوراً پاسخ بگیرند. این تکنیک کمک می‌کند تا تمام اطلاعاتی را که مشتریان برای خرید نیاز دارند، از آنجا دریافت کنند.

پخش زنده برای تبلیغات پولی به شرطی میتواند شگفت‌انگیز باشد که صفحه‌ای قدرتمند داشته باشید اما در غیر این صورت مجبور به تبلیغات نسبتا گسترده قبل از برگزاری ویدیو زنده (لایو) هستید.

قدرت عنصر فیلم در تبلیغات

عنصر فیلم در فضای آنلاین محبوب است، بنابراین استفاده از ویدیوی زنده برای تبلیغات می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی داشته باشد. مردم به راحتی با ویدئو سرگرم می‌شوند، به این معنی که شما مجبور نیستید آنقدر برای تبلیغاتی سنتی یا تعاملات حضوری با مشتریان هزینه کنید. این می‌تواند باعث شود تا در هزینه‌های بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی صرفه جویی زیادی شود.

به جای یک اینفوگرافیک اولیه طراحی شده، یک ویدیوی زنده هیجان انگیز دارید که در آن مشتریان می‌توانند در زمان حال با شما ارتباط برقرار کنند. در این ویدیو، می‌توانید نگرانی‌های آنها در مورد خرید را برطرف کنید و به رفع هرگونه شک و تردیدی که ممکن است داشته باشند کمک کنید.

پخش زنده و فروش محصولات یک راه بسیار قدرتمند برای افزایش فروش است. مشخص نیست که فروش زنده آینده خرده فروشی خواهد بود یا خیر، اما این یک روش واقعا موثر برای فروش محصولات با استفاده از رسانه‌های اجتماعی است. این روش هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و راهی فوق العاده آسان برای فروش محصولات شما است.

وجه تاریک فروش سریع و پررونق محصولات

اما نکته حائز اهمیت این است که این تکنیک فروش تماما سالم و بدون مشکل نیست، اکثر مواقع فروشنده از یک تله یا طعمه برای جذب مشتری استفاده می‌کند، بدین صورت که ابتدای لایو یا قبل از برگزاری لایو با انتشار فراخوانی اقدام به تبلیغ یک محصول فوق العاده ارزان با کیفیت بالا یا متوسط می‌کند. پس از آنکه محصول به تعداد بالا توسط مشتریان خریداری شد، در مکاتبه‌ها بین فروشنده و مشتری، محدودیت‌ها و قوانین لازم برای ثبت سفارش یا خریداری آن محصول رد و بدل می‌شود که بیشتر اوقات با اجبار فروشنده یا ادمین، مشتری مجبور می‌شود اقدام به ثبت سفارش یا نهایی‌سازی سفارش مورد نظر خود کند.

بازدهی تکنیک فروش زنده در ایران

شواهد حاکی از آن است که این تکنیک فروش در ایران نمی‌تواند نتیجه و بازدهی خوبی داشته باشد زیرا تحقیقات در کشور‌های دیگر نشان می‌دهد که کسب و کار‌ها از طریق سرویس تبلیغات پلتفرم‌های مختلف مثل فیسبوک استفاده می‌کنند که در زمانی مشخص فراخوان ویدیو زنده شان به مخاطبان ارسال می‌شود اما این ترفند در ایران جوابگو نیست زیرا ایرانی‌ها نمی‌توانند از این سرویس تبلیغات استفاده کنند و در نهایت باید برای دریافت یک بازدهی بهتر با هزینه‌ای بسیار بالا اقدام به تبلیغات در پیج‌های بلاگر‌ها و اینفلوئنسر‌های ایرانی کنند که به صرفه نیست.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر