اختصاصی تیتر کوتاه از نشست خبری پلتفرم همسایه

اتفاقی نوین در حوزه مشاغل خانگی و گردشگری/ تسهیل گری اتصال کسب و کارها به بازار بین‌الملل

نشست خبری پلتفرم همسایه امروز برگزار شد.

اتفاقی نوین در حوزه مشاغل خانگی و گردشگری/ تسهیل گری اتصال کسب و کارها به بازار بین‌الملل

پلتفرم همسایه مجموعه ای است صادرات محور در حوزه ارائه خدمات مالی و اینترنتی به سرمایه‌گذاران و فعالان این عرصه. این مجموعه در عرصه استارت آپ و دانش بنیان فعالیت دارد و نیز با شرکت های حوزه گردشگری و صنایع دستی بصورت انحصاری مشارکت دارد.

کاظمی - مدیرعامل پلتفرم همسایه در نشست خبری پلتفرم همسایه گفت: ایده پلتفرم همسایه از سال ۹۸ شکل گرفت. در آغاز ما با خرید یک پلتفرم برنامه نویسی شروع به کار کردیم. ما ۱۳۷ حوزه مصوب در پلتفرم همسایه داریم.

وی افزود: ما حوزه مشاغل خانگی و تعاونی ها را در پلتفرم همسایه راه اندازی کردیم. تا به امروز ۱۵۰۰ تعاونی در تهران را پذیرش کردیم و ۳.۵ میلیون فعال در این تعاونی ها منتظر هستند تا برای آنها در قالب اصلی فعالیت هایشان هوشمندسازی و تسهیل گری انجام دهیم.

آرکا کاظمی درباره دغدغه های مجموعه خود توضیح داد: دغدغه پلتفرم همسایه این است که اقدام به هم افزایی کند. به همین دلیل هماهنگی با مجموعه‌های گوناگون سازمانی، مردم نهاد، اجتماعی، بخش خصوصی، برندها و استارتاپ‌ها را در دستور کار خود دارد که با وجود زمان بر بودن و پایین آمدن سرعت کار منجر به هم افزایی ارزشمندی شده است. دغدغه همسایه شامل شبکه‌سازی حوزه‌های مختلفی است. از محورهایی همچون مشاغل خانگی، تعاون، سازمان‌های مردم نهاد و گردشگری شروع می‌شود که بحث توانمندسازی را دارند تا مرحله برندها، صنایع، صادرات، کلونی سازی، بازاریابی، کارآفرینی، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه ها.

سرپرست مرکز رشد نیز در این نشست گفت: تا به امروز حدودا ۸ بخش را فعال کردیم که شامل: هم کار (ویژه فعالان مشاغل خانگی)، هم آسا (مشاورین)، هم تا (تعاونی ها)، هم نوع (سازمان‌های مردم نهاد)، هم پا (تورلیدرهای محلی)، هم سفر (فعالان کلان حوزه گردشگری و اقامتگاه ها) به عنوان بخش‌های اصلی هستن. کلیت پلتفرم همسایه ۴۷ ماژول اصلی و ۹۰ ماژول فرعی است. دغدغه ما این است که بتوانیم تا انتهای سال ۱ تا ۳ ماژول دیگر را فعال کنیم. و از نیمه اول سال ۱۴۰۳ طبق رایزنی‌ها و تعاملات، اتصال خدمات و محصولات هموطنان عزیز را به ۱۶ کشور مانند چین، هند، روسیه، امارات، عمان، قطر و ترکیه را فعال کنیم.

 مدیر هولدینگ وین تشریح کرد: همسایه نخستین مدل از شکل خود است. همسایه تنها پروژه‌ای است که برای اتصال به بازار بین‌الملل طراحی شده و نگاه مشارکت گرایی آن بسیاری از حوزه‌ها را در قالب تعاملات طراحی کرده است. تعامل با سازمان‌ها و فعالان اجتماعی در برنامه همسایه است و فعالیت‌های محیطی و میدانی مانند برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها را نیز در قالب پلتفرم همسایه می‌بینیم و در کنار آن فعالیت در حوزه نمایش خانگی در قالب پلتفرم همسایه تعریف شده است که همسایه را تبدیل به یک اکوسیستم کرده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر