جنوب کشور | خلیج فارس

سواحل جنوب کشور نونوار می شود / مشکل اسکان این افراد حل شد

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه گفت: ۲۷ شهر جدید در سواحل جنوب کشور احداث می‌شود.

سواحل جنوب کشور نونوار می شود / مشکل اسکان این افراد حل شد

احداث شهرهای جدید می‌تواند به عنوان یک راهکار برای مواجهه با چالش‌های شهرها مانند ترافیک، آلودگی هوا، کمبود مسکن و امکانات عمومی مطرح شود. این شهرها می‌توانند برای جذب جمعیت جدید، فرصت‌های شغلی، سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی مناطق مختلف مفید باشند. احداث شهرهای جدید به این علت هم می‌تواند به حفظ محیط زیست کمک کند که زیر ساخت‌های جدید بر اساس استانداردهای محیط زیستی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

خسرو دانشجو امروز در مراسم رویداد دانش‌بنیان و تبادل فناوری حوزه حمل‌ونقل در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه پراکنش جمعیت کشور دارای مشکلاتی است، گفت: در جاهایی که ظرفیت اسکان دارد، جمعیت کمتری حضور دارد و در جاهایی مانند حاشیه کویر که کمبود آب وجود دارد، جمعیت زیادی مستقر شده است.

وی افزود: طبق برنامه آمایش سرزمینی قرار است در آینده ۲۷ شهر جدید در سواحل جنوبی کشور شکل گیرد و باید مشکلات فناوری ساختمان و مشکلات فنی شهرسازی در این شهرهای جدید حل شود و در این زمینه از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه اظهارکرد: سواحل جنوبی کشور ما توسعه پیدا نکرده است، درحالی‌که کشورهای همسایه جنوبی خلیج‌فارس از سواحل خود به نحو احسن در جهت توسعه و تولید ثروت استفاده کرده‌اند.

به گفته دانشجو؛ مشکلات اسکان جمعیت احصا شده و به زودی بخشی از جمعیت کشور به سواحل جنوبی هدایت می‌شوند.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر