نهضت ملی مسکن | ساخت مسکن

انعقاد قرارداد بیش از ۳۰ هزار واحد مسکن ملی / وعده این بانک عملی شد

مدیرعامل بانک مسکن از انعقاد قرارداد تسهیلاتی ۳۰۶ هزار و ۲۶۶ واحد نهضت ملی مسکن به میزان ۱۲۳ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان در آن بانک خبر داد.

انعقاد قرارداد بیش از ۳۰ هزار واحد مسکن ملی / وعده این بانک عملی شد

نهضت ملی مسکن یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور می‌باشد که برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت هزاران واحد مسکونی را شامل می‌شود. تامین مالی این پروژه یکی از مهم‌ترین چالش‌های آن است و نیاز به سرمایه‌گذاری بزرگی دارد. به منظور تامین مالی نهضت ملی مسکن، از منابع مختلفی مانند بودجه دولت، سرمایه‌گذاران و بانک‌ها استفاده می‌شود.

عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در خصوص روند ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط این بانک را اعلام کرد و گفت: طبق آمارهای استخراج شده تاکنون یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۸ نفر در بانک مسکن از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کردند. از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرارداد تسهیلاتی ۳۰۶ هزار و ۲۶۶ واحد به مبلغ ۱۲۳ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان در بانک مسکن منعقد شده است.

حسینی مبلغ واریز شده به حساب سازندگان را در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع از محل آورده و تسهیلات معادل ۱۱۲ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان عنوان کرد و تاکید کرد: واریزی به حساب سازندگان از محل تسهیلات ۶۵ هزار و ۷۴۱ میلیارد تومان و از محل آورده معادل ۴۷ هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان است.

تنها یک بانک به وعده خود عمل کرد

یکی‌از وعده‌های انتخاباتی سیدابراهیم رئیسی ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طی ۴ سال ابتدایی دولت بود که در ابتدا اجرای این وعده انتخاباتی موانع و چالش‌های پیش‌روی دولت بود. برخی موانع با برنامه‌ریزی‌های مناسب هموار شد، اما تأمین منبع مالی با توجه به بودجه محدود دولت قطعاً کار دولت سیزدهم را دشوار کرده است.

بر اساس آخرین آمارها تاکنون ۵۱ هزار هکتار زمین برای این طرح تأمین شده است و ساخت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد.

همچنین بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها متعهد شده‌اند تا سالانه ۲۰ درصد از سهمیه خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که در این بین بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی حوزه مسکن در سال گذشته موفق شد تعهدات خود را در بخش مسکن و ارائه تسهیلات اجرایی کند.

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر