پرداخت مالیات خانه | مالیات خانه خالی | مالیات خانه های خالی | مالیات خانه

این افراد باید مالیات بدهند / ماجرا چیست؟

مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی، از کاهش تعداد خانه های خالی از ۵۱۰ هزار واحد به ۶۶ هزار واحد در سال ۱۴۰۰خبر داد و ادامه داد: تاکنون ۸۶۸ نفر اقدام به پرداخت مالیات از این مسکونی‌ها کرده‌اند.

این افراد باید مالیات بدهند /  ماجرا چیست؟

مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی با توجه به آخرین آمار خانه های خالی گفت: در خصوص عملکرد سال ۱۴۰۰ از سوی وزارت راه و شهرسازی در ابتدا ۵۱۰ هزار واحد مسکونی خالی معرفی شد، اما در مرحله بعد این تعداد به ۲۹۰ هزار واحد کاهش یافت و در نهایت بر اساس آخرین آماری که آبان به سازمان مالیاتی ارائه شد این تعداد به ۶۶ هزار واحد رسید.

وی افزود: از این تعداد تاکنون ۸۶۸ نفر مالیات ابلاغ شده را پذیرفته و پرداخت کرده اند که از این محل ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وصول شده است.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این عملکرد در سال ۱۴۰۱ وصول شده و بقیه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان امسال وصول شده است.

مستوفی گفت: در خصوص عملکرد مربوط به سال ۱۴۰۱ طبق آخرین آمار ۱۹ هزار واحد مسکونی خالی معرفی شده است که محاسبه میزان مالیات به زودی انجام می‌شود و اطلاع رسانی هم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خانه های خالی سال ۱۴۰۲ هم تا پایان سال وقت برای معرفی از سوی وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پایان گفت: تاکنون مالیات‌هایی که از محل مالیات بر خانه های خالی وصول شده است همه به حساب صندوق مسکن واریز شده است.

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر