بورس تهران | بورس اوراق | بازار سرمایه | بازار سهام | بورس کالا

صفر تا صد خرید گواهی شمش طلا در بورس کالا

معاملات خرید و فروش گواهی سپرده شمش طلا از طریق کارگزاری و در بستر تالارهای بورس کالا صورت می‌گیرد برای خرید این اوراق حتما باید در سایتی با عنوان سامانه ایبیگو ثبت نام کنید.

صفر تا صد خرید گواهی شمش طلا در بورس کالا

گواهی سپرده کالایی شمش طلا یکی از اوراق  بهادار قابل معامله در بورس کالای ایران است که همزمان  با اطلاعیه منتشر شده بورس کالا، برای اولین بار از روز پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در این بازار عرضه شد.

این دست معاملات از طریق کارگزاری و در بستر تالارهای بورس کالا صورت می‌گیرد برای خرید این اوراق حتما باید در سایتی با عنوان سامانه ایبیگو (https://ebgo.ir/) ثبت نام کنید. باید گفت که قبلتر تعداد خریداران در بورس کالای ایران محدود به صنایع پایین دست گروه محصولات پتروشیمی و صنعتی بود. اما با عرضه محصولات جدید مانند سیمان و خودرو، فعالان و متقاضیان خرید در این بورس ها افزایش چشمگیری داشت. از این رو نیاز به بستر مناسب جهت تسهیل روند معاملات در خرید کالا بیش از پیش احساس می شد.

سامانه ایبیگو EBGO به منظور توسعه خدمات الکترونیک در بازار بورس های کالایی با هدف تسهیل روابط و تعاملات کارگزاران بورس و  خریداران و فروشندگان کالا در سال ۱۳۹۹ طراحی و راه اندازی شد.

برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید کارگزاری مدنظر یا همان کارگزاری فعلی که در آن حساب دارید را انتخاب کنید.
 

کارگزاری

پس از انتخاب کارگزاری مد نظر یا همان کارگزاری فعلی که در آن حساب دارید باید مراحل زیر را سپری کنید.
 

بورس-کالا1


پس از درج اطلاعات مورد نیاز با کلیک بر دکمه ی اخذ کد آنلاین در بورس کالا دیگر مراحل آغاز می‌شود.

 

بورس-کالا2

 در مرحله مشخصات فردی، اطلاعات نشانی و شغلی  باید تمام اطلاعات فردی مورد نیاز که با ستاره مشخص شده است را در محل مربوطه درج کنید و در پایان هر مرحله روی تایید و ادامه کلیک کنید.

پس از آن در بخش اطلاعات مالی اگر اطلاعات حساب خود را کامل نکرده اید باید به تکمیل اطلاعات حساب بانکی خود بپردازید.

بورس-کالا3


 در این مرحله نیز از شما پرسیده می شود که پیش بینی شما از از حجم سالیانه معاملات خود در بازار بورس کالا چقدر است و متوسط در آمد ماهانه تان را باید مشخص کنید. همچنین ارزش روز دارایی تحت مالکیت شما نیز مورد سوال است و بر اساس اطلاعات مالی  و دارایی هایتان باید این مرحله را رد کنید.
 

بورس-کالا5

در مرحله بعدی امضای خود را در برگه کاغذی رسم و مطابق تصویر در محل مشخص شده بارگزاری کنید.

بورس-کالا6

تصویر فوق نمایانگر محل مناسب آپلود مدارک است، در صورت درخواست کارگزار برای ارسال مدارک می‌توانید در بخش مربوطه آن را بارگزاری کنید.

بورس-کالا7

تصویر فوق نمایانگر محل مروبط به تایید تعدنامه است.

 

بورس-کالا9

مطابق تصویر اگر مشتری کارگزاری دیگری باشید باید کد ارسال شده از طرف بورس کالا را در بخش (کد تایید را وارد کنید) درج و دکمه تایید نهایی را کلیک کنید.

بورس-کالا11

در عکس بالا این امکان در اختیار شما قرار دارد تا حساب خود را به حساب وکالتی تغییر دهید.

حساب وکالتی، حسابی بانکی است که صاحب حساب به بانک وکالت می‌دهد تا دسترسی به حساب برای انجام عملیات مسدودی، رفع مسدودی و برداشت وجه از حساب، در اختیار شرکت بورس کالا، شرکت های خودرو ساز و ... قرار گیرد.
مشتریان بالای ۱۸ سال در تمام بانک‌ها  می‌توانند یکی از حساب‌های خود (کوتاه مدت، قرض‌الحسنه یا جاری فراگیر) نزد  بانک را از طرقی که خود بانک در اختیار افراد قرار می‌دهد وکالتی کنند. 

پس از سپری شدن مراحل فوق باید افتتاح حساب در بانک و ارسال مدارک به کارگزاری انجام تا کد بورس کالای شما فعال شود. برای آسان تر شدن فرایند معرفی شده داخل سامانه راهنما و کلیپ های آموزشی قرار داده شده است.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر