۴۰ هزار مسکن مهر درگیر مشکلات حقوقی

معاون وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۰ هزار مسکن مهر باقی مانده است، اظهارکرد: عمده این واحدها دارای مشکلات حقوقی هستند که در صورت برطرف شدن آنها، تاکنون این پروژه‌ها به پایان رسیده بود.

۴۰ هزار مسکن مهر درگیر مشکلات حقوقی

ارسلان مالکی افزود: در صورت حل شدن مسئله حقوقی، تا یک سال دیگر موضوعی به نام مسکن مهر نخواهیم داشت.

آماده‌سازی ۳۴ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن

معاون وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۴ هزار هکتار زمین برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن تامین شده است، گفت: دولت‌های گذشته دید و برنامه منسجمی برای اجرای طرح‌ها در حوزه مسکن نداشتند که همین مسئله سبب شده تا دولت سیزدهم ‌با انباشت تقاضا در حوزه مسکن مواجه شود.

مالکی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه دادن به روند نهضت ملی مسکن، افزود: در کنار ۳۴ هزار هکتار زمین یاد شده، ۲۴ هزار هکتار از اراضی مازاد وزارت راه و شهرسازی در مراحل الحاق قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: همچنین پنج هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شناسایی شده است.

وی به شناسایی ۵۰ نقطه برای شهرک‌سازی که تا پیش از این در هیچ دولتی به آن توجه نشده بود، اشاره کرد و گفت: از این تعداد تاکنون برای ۲۷ شهرک کارگروه‌های مختلفی برده شده که پیش پروانه ۹ شهرک اخذ شده و مراحل تهیه طرح‌های جامع و تفضیلی آنها به سرعت در حال پیش رفتن است.

مالکی ادامه داد: البته در استان‌هایی مانند مازندران، گیلان و استان‌‌های غربی به دلیل شرایط زمین و کوهستانی بودن زمین‌های کشاورزی، هدفمان این است که شهرک‌سازی را در این استان‌ها داشته باشیم.

 

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر