کمبود معلم | آموزش و پرورش | فرهنگیان

کمبود معلم دیگر نداریم / تمام فرهنگیان سرکار خود هستند

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در توضیح چرایی کمبود معلم در مدارس کشور بیان کرد:کمبود معلم در مدارس کنونی نداریم، همه مدارس ما معلم دارند.

حجم ویدیو: ۲.۲۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۱۲ دانلود ویدیو

کمبود معلم در کشور تبعات جدی و گسترده‌ای دارد. این موضوع باعث شده که بسیاری از مدارس در مناطق مختلف کشور با مشکلاتی مانند کمبود کادر آموزشی، کاهش کیفیت آموزش و پرهیز از تحصیل توسط دانش‌آموزان مواجه شوند. همچنین، کمبود معلم می‌تواند به تعطیلی مدارس و تحت فشار قرار دادن معلمان موجود منجر شود. این موضوع نه تنها برای آینده دانش‌آموزان بلکه برای آینده کشور نیز تاثیرات منفی خواهد داشت. برای حل این مشکل، باید تلاش کرد تا شرایطی برای جذب و حفظ معلمان بهبود یابد و از آن‌ها حمایت کرد.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در توضیح چرایی کمبود معلم در مدارس کشور بیان کرد:کمبود معلم در مدارس کنونی نداریم، همه مدارس ما معلم دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ازدیاد دانش آموزان مانند سال‌های قبل است.

گفتنی است که چندی پیش حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره گفته بود: علت اصلی معضل کمبود نیروی آموزشی در وزارت آموزش و پرورش مربوط به ادوار مختلف است‌.

وی گفت: مشکلات و مسائل آموزش و پرورش به مرور زمان ایجاد شده، در طول سالیان گذشته «کمبود معلمان در طول زمان انباشته شده» و خبرهای روز وزارتخانه حاکی از کمبود ۲۶۰ هزار معلم است. این وضعیت حاصل بی‌تدبیری مسئولان به مرور زمان بوده است که با اعتراض رهبر انقلاب و حضور ایشان در دانشگاه فرهنگیان مواجه شد و مقرر شد این وضعیت ساماندهی و کمبودها جبران شود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر