کمبود معلم همچنان چالش جدی آموزش و پرورش

راهکاری ویژه برای رفع چالش کمبود معلم / این فرهنگیان به خط می شوند

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در راستای رفع کمبود معلم انجام خواهد شد، گفت: یکی از راهکارهای پیشنهادی این بود که ردیف های استخدامی را زودتر تخصیص دهند تا معلمان نیز با سرعت بهتری ساماندهی شوند. همچنین فرایند آموزش و مهارت آموزی این معلمان جدید نیز به دقت و مستمر پیگیری شود تا کمبود و مشکلی وجود نداشته باشد‌.

راهکاری ویژه برای رفع چالش کمبود معلم / این فرهنگیان به خط می شوند

کمبود معلم در کشور تبعات جدی و گسترده‌ای دارد. این موضوع باعث شده که بسیاری از مدارس در مناطق مختلف کشور با مشکلاتی مانند کمبود کادر آموزشی، کاهش کیفیت آموزش و پرهیز از تحصیل توسط دانش‌آموزان مواجه شوند. همچنین، کمبود معلم می‌تواند به تعطیلی مدارس و تحت فشار قرار دادن معلمان موجود منجر شود. این موضوع نه تنها برای آینده دانش‌آموزان بلکه برای آینده کشور نیز تاثیرات منفی خواهد داشت. برای حل این مشکل، باید تلاش کرد تا شرایطی برای جذب و حفظ معلمان بهبود یابد و از آن‌ها حمایت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین "احمدحسین فلاحی" سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درمورد جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس پیرامون کمبود معلم توضیح داد: موضوع ساماندهی کمبود معلم در این جلسه غیرعلنی مطرح شد و نمایندگان مجلس با وزیر آموزش و پرورش و روسای سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی درباره مشکلات وزارت آموزش و پرورش گفت و گو کردند و کمیسیون آموزش گزارش خود را مبنی بر عوامل کمبود معلم ارائه کرد.

فلاحی گفت: یکی از راهکارهای پیشنهادی این بود که ردیف های استخدامی را زودتر تخصیص دهند تا معلمان نیز با سرعت بهتری ساماندهی شوند. همچنین فرایند آموزش و مهارت آموزی این معلمان جدید نیز به دقت و مستمر پیگیری شود تا کمبود و مشکلی وجود نداشته باشد‌.

سخنگوی کمیسیون آموزش اظهار کرد: آموزش و پرورش درخواست کردند که در راستای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان به وزارتخانه کمک شود و چراکه افزایش ظرفیت امکانات هم می خواهد.

او گفت: وزیر اعلام کرد که درصورت برخورداری از امکانات و دریافت کمک مالی و قانونی کافی می توان از طریق دانشگاه فرهنگیان کمبودهای معلم را برطرف کرد.

فلاحی تاکید کرد: طی سالیان گذشته وزارتخانه با کمبود معلم مواجه شد و عمده مسائل ناشی از عملکرد دولت قبل بوده که این مشکلات به دانشگاه فرهنگیان نیز کشیده شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قطعا انجام می شود، ولی امروز در خصوص میزان دقیق این افزایش صحبتی نشد.

فلاحی تصریح کرد: ضمن اینکه به این نکته نیز اشاره شد که طی سالها هم تعداد دانش آموزان افزایش یافته اند هم آمار بازنشسته ها بالا بوده که باید در تصمیم گیری ها به آن توجه کرد.

فلاحی در ادامه گفت: وزیر آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه قول دادند هرچه سریعتر با راهکارهای پیش رو کمبود معلم را برطرف کنند.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر