وزیر آموزش و پرورش زیر تیغ نمایندگان می رود

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری درباره وضعیت مدارس و کمبود معلم گفت: مجلس جلسه غیررسمی با وزیرآموزش و پرورش برگزار می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش زیر تیغ نمایندگان می رود

کمبود معلم در کشور تبعات جدی و گسترده‌ای دارد. این موضوع باعث شده که بسیاری از مدارس در مناطق مختلف کشور با مشکلاتی مانند کمبود کادر آموزشی، کاهش کیفیت آموزش و پرهیز از تحصیل توسط دانش‌آموزان مواجه شوند. همچنین، کمبود معلم می‌تواند به تعطیلی مدارس و تحت فشار قرار دادن معلمان موجود منجر شود. این موضوع نه تنها برای آینده دانش‌آموزان بلکه برای آینده کشور نیز تاثیرات منفی خواهد داشت. برای حل این مشکل، باید تلاش کرد تا شرایطی برای جذب و حفظ معلمان بهبود یابد و از آن‌ها حمایت کرد.

ماه مهر ۱۴۰۲ رو به پایان است و طبق اظهارات برخی نمایندگان و انتقادات و تذکراتی که این روز‌ها در صحن علنی به وزیر آموزش و پرورش می‌دهند، ۲۳ هزار کلاس درس در کشور معلم ندارند و بسیاری از دانش‌آموزان هنوز کتب درسی را لمس نکرده‌اند! مسئله‌ای که منجر به جمع‌آوری امضا به منظور طرح استیضاح صحرایی شده است؛ چراکه مقوله کمبود معلم مسئله‌ای نیست که وزیر آموزش و پرورش را غافلگیر کرده باشد و نتواند این کمبود معلم را با آغاز سال تحصیلی پیش‌بینی و مدیریت کند.

 محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر گفت: با توجه به اینکه مجلس در حال بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم است، قرار شده که در یک جلسه غیر رسمی جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش برگزار شود.

وی با بیان اینکه گزارش نظارتی در حال تنظیم است، گفت: این جلسه با حضور رییس سازمان استخدامی خواهد بود؛ سعی می کنیم روز یکشنبه پیگیری کنیم.

حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکرش خطاب به رئیس مجلس گفت: شما از قول وزیر آموزش و پرورش گفتید مشکل کمبود معلم در تمام مدارس حل شده اما این اتفاق رخ نداده است ضمن اینکه علاوه بر کمبود معلم، افراط و تفریطی در پذیرش آموزگار صورت می گیرد که باید بعدا مجلس جمع کند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر تامین مستخدمین مدارس است؛ چطور یک مدرسه با ۳۰۰ دانش آموز حتی یک مستخدم ندارد؟

حاجی دلیگانی وضعیت آموزش و پرورش را نامناسب خواند و افزود: سالیان سال است که سازمان استخدامی اجازه استخدام معلم نداده است؛ کسی جوابگو نیست و شناخت درستی از آموزش و پرورش هم وجود ندارد.

منبع: برنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ایوب

    سلام
    این بی لیاقت را اخراج کنید.
    ایشان آینده آموزشی کشور را نابود میکند.
    افکار درستی ندارد.
    سرباز معلمان۹۱ به بعد با کمترین حقوق و کمترین توقع حاضرند کار کنند.ولی این شخص سنگ اندازی میکند و نمیگذارد جوانان تحصیل کرده و با تجربه وارد آموزش شوند

  • ناشناس

    مشکل با استیضاح وزیر حل نمی شود مشکل آموزش و پرورش این است که کسی به آن توجه نمی کند

  • ناشناس

    نود درصد معلمان که صندوق ذخیزه فرهنگیان را شکل دادند و صندوق ذخیره فرهنگیان با پول انها بال و پر گرفته از سال ۷۴تا ۱۴۰۳ خدمت کردند و نود درصدشان ۱۴۰۳از بدنه اموزش پرورش خارج میشوند و از سال ۱۴۰۳ به بعد اموزش پرورش ورودی و خروجی گسترده ندارد ،،،پس بهتره صندوق ذخیره فرهنگیان یک که برای این تسل از معلمان نیست بسته شود اگر مسامان هستید ،اگر شیعه هستید وچشم طمع از در بزرگترین حق ناس دنیا بردارید ،،

    و صندوق ذخیره فرهنگیان دو از مهر ۲۴۰۳ تشکیل شود برای نسل جدید معلمان
    اما به هر حال تگلیف صتدوق ذخیره فرهنگیان یک را مشخص کنید و چشم طمع سیطره همیشگی بر ان را بردارید

  • ناشناس

    جناب قالیباف مردم از ریس مجلس انتظار زیاد تر از وزرا دارن ،این آموزش و پرورش گریه و حرص بازنشستگان را در آورده ،ما گفتیم ای حضرات این سنوات ما را پرداخت کنید رتبه بندی پیش کش ،ما آنقدر هم زیر محنت دزدها نمی ریم ،واگذار می کنیم به خدا ،مسولین جمهوری اسلامی می گویند خدا وجود نداره ،اما ما اعتقاد راسخ به وجودش داریم و او را حس می کنیم از برکاتش منتفع شدیم بارها پس مسولی هم که ما رااذیت ،حقوق ما را پایمال می کند به دست توانای او می سپاریم.

  • محمد

    ای صحرایی دلقک ای بی کفایت لطفا خودت خفه شو دولت آقای روحانی اگر هر دزدی بود باید رئیسی شیش کلاسه که توی بی تجربه و بی کفایت را وزیر کرده رسیدگی میکرد چون قوه قضائیه دستش بود تو اگر بیل زنی زمین خودت را بیل بزن ولی داری با کلنگ کلا این وزارت آموزش پرورش را مخروبه میکنی مخصوصا با آوردن مدیران بی کفایتی مثل خودت

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر