راه اندازی یک شرکت هواپیمایی به نام فرهنگیان

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بسیاری از معلمان هنوز به صندوق ذخیره اعتماد لازم را ندارند و بسیاری از معلمان هنوز کد بورسی خود را در سامانه ثبت نکردند.

راه اندازی یک شرکت هواپیمایی به نام فرهنگیان

به گزارش تیتر کوتاه، حمیدرضا نجف پور کردی مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان در نشست خبری که با محوریت طرح ارزش مالکانه و واگذاری سهام به فرهنگیان برگزار شد، با بیان اینکه تلاش کردیم تا به وعده‌های خود عمل کنیم؛ گفت: سود سازمان و به دست آوردن سود و اختصاص سود به معلمان در سال‌های گذشته با مشکلاتی مواجه شد. در حوزه سود قدم‌هایی برداشتیم و در خصوص اصلاح ساختار حکمرانی اتفاقات مناسبی را شاهد بودیم. اصلاح فرآیندها به منظور افزایش بهره‌وری را وعده داده بودیم. در بخش سودآوری با تشکیل کمیته‌های صندوق در همه شرکت‌های وابسته به صندوق اقداماتی صورت گرفت تا بهره وری کل سیستم محقق شود.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: در سال گذشته به هر میزانی که سود داشتیم، امسال حتماً این سود با افزایش صددرصدی خواهیم داشت. در بخش نظام سرمایه گذاری مهندسی مالی به صورت کامل انجام شد و ریسک‌های سرمایه‌گذاری بررسی شد و بر همین اساسی یک هولدینگ صنعتی و معدنی را مبتنی بر قوانین صنعتی و شرکتی ایجاد کردیم. در بخش پتروشیمی تک محصولی بر پایه متانول بود که دیگر این طور نیست و بخش قابل توجهی از پتروشیمی‌های متانولی به سایر ظرفیت‌های پتروشیمی اختصاص دادیم که سرمایه گذاری در آن‌ها برای فرهنگیان ریسک کمتری داشته باشد.

راه اندازی یک شرکت هواپیمایی به نام فرهنگیان

وی با بیان اینکه یک سوپر اپلیکیشن را با تجمیع سامانه‌های برخط خدمت رسان برای معلمان ایجاد کردیم؛ گفت: یک شرکت خطوط هواپیمایی را ایجاد کردیم و می‌خواهیم نام معلم را در عمل در آسمان‌ها به پرواز در بیاوریم که ضمن خدمت رسانی به معلمان، ارزش چندصد میلیاردی برای معلمان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به بروز تاخیرها در پرداخت سهم الشرکه بازنشستگان در گذشته گفت: امروز پرداخت سهم الشرکه را از شش ماه به یک ماه کاهش دادیم. وعده داده بودیم تمامی جذب‌ها از فرهنگیان باشند که تا حدودی این وعده عملیاتی شد و ۴۴ درصد مدیران جدید صندوق، از اعضای همین صندوق بودند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: ۹۰۰ پرونده با حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان در مجامع حقوقی داشتیم که در این مدت تلاش کردیم تمام این موارد را به نفع معلمان حل کنیم.

وی با اشاره به طرح ارزش مالکانه و واگذاری سهام به فرهنگیان گفت: قرار بود ظرف یک سال آینده طرح را محقق کنیم که خوشبختانه پس از گذشت تنها شش ماه، فاز اول این طرح را اجرایی کردیم. در فاز اول اجرا، در ابتدا تمامی عملیات‌های مالی ۲۷ سال گذشته شفاف سازی شد تا هر گونه مغایرت مالی کشف شود، در فاز دوم و سوم هم به همه معلمان وعده می‌دهیم ارزش هرگونه وجوهی از معلمان که نزد صندوق است؛ به درستی تعیین شده و سهام هر معلم عضو صندوق بر اساس نوع واریزی و مدت ماندگاری وجوه و میزان واریزی دولت برای وی، نسبتی را تعیین می‌کند که با نرخ تورم اعلامی در دارایی‌های کل صندوق کشف شود.

نجف پور ادامه داد: پس از ارزش گذاری شرکت‌های تابع صندوق، سهم هر معلم را به او می‌دهیم. با این حال بسیاری از معلمان هنوز به صندوق ذخیره اعتماد لازم را ندارند و بسیاری از معلمان هنوز کد بورسی خود را در سامانه ثبت نکردند.

مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد: در حال حاضر فعلاً ارزش سه شرکت بیمه معلم، ماشین سازی و شرکت بازرسی مهندسی احصا شده و سهام این شرکت‌ها به معلمان داده خواهد شد.

منبع: مهر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر