خبر مهم برای فرهنگیان درباره صندوق ذخیره

عضو هیأت مدیره و معاون برنامه‌ریزی و توسعه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان درباره نحوه محاسبه سهام واگذار شده به فرهنگیان بازنشسته و ابهامات حول این موضوع توضیح داد.

خبر مهم برای فرهنگیان درباره صندوق ذخیره

حمید باقرنژاد عضو هیأت مدیره و معاون برنامه‌ریزی و توسعه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به تبیین نحوه محاسبه میزان سهم‌‌الشرکه هر یک از اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان و برداشت‌‌های متفاوت از میزان سهام متعلقه، اظهار کرد: برای محاسبۀ سهم هر یک از اعضا از ارزش مالکانه، نخست نسبت سهم فرد از ارزش خالص دارا‌یی‌‌های موسسه محاسبه می‌‌شود و طبق برآورد خبرگی، ارزش خالص روز دارایی‌‌های مؤسسه، حدود ۵٠ تا ٧۵ هزار میلیارد تومان است که با تسهیم این دارایی در بین حدود یک میلیون و ۶٠٠ هزار عضو، سهم هر فرد به طور میانگین حدود ۴۶ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان می‌شود.

وی ادامه داد: برای این منظور، ابتدا ارزش روز تمامی ورودی‌‌های هر یک از اعضا (واریزی فرد، واریزی دولت، سود حسابداری متعلقه)، بر اساس فرمول‌‌های معتبر و دقیق مالی محاسبه می‌شود؛ سپس نسبت سهم هر فرد، از تقسیم ارزش روز ورودی‌‌های وی بر مجموع ارزش روز ورودی‌‌های تمامی اعضا به دست می‌‌آید. پس از محاسبه نسبت سهم هر فرد، این نسبت در میزان سهامی که در هر مرحله به اعضا واگذار می‌‌گردد، ضرب می‌‌شود و بر اساس آن میزان سهام قابل واگذاری به هر یک از اعضا تعیین می‌‌شود.

باقرنژاد توصیه کرد: فرهنگیان عضو، ‌از مقایسه میزان سهام اختصاص یافته با یکدیگر خودداری کنند چرا که اگر میزان حقوق و دریافتی، سنوات پرداخت و دیگر عوامل مؤثر بر محاسبۀ ارزش مالکانه متفاوت باشد، مقایسه سهم اختصاص یافته از مبنای درستی برخوردار نخواهد بود.

دبیر کارگروه ارزش مالکانه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای جلوگیری از احتمال اشتباه در تخصیص میزان سهام اعضا چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: در فرایند محاسبه میزان سهام، اطلاعات اعضا بر اساس بانک اطلاعاتی موجود اخذ و بر اساس یک فرمول شفاف و معتبر (مبتنی بر اصول مدیریت مالی) میزان سهم هر یک از اعضا محاسبه می‌‌شود.

باقرنژاد اضافه کرد: برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی، در هر مرحله، اطلاعات، با استفاده از روش‌‌های نمونه‌‌گیری علمی و دقیق و توسط کمیته نظارت راهبردی مؤسسه با محوریت عضو هیأت مدیره و مدیر حسابرسی داخلی راستی‌‌آزمایی می‌‌شود.

دبیر کارگروه ارزش مالکانه تأکید کرد: فرایند محاسبه نیز با استفاده از فرمول‌‌های معتبر و دقیق مالی و به صورت یکسان برای همه اعضا صورت می‌‌پذیرد. لذا تمامی مؤلفه‌‌های مؤثر در بروز خطای احتمالی تحت آزمون‌‌های صحت‌‌سنجی قرار می‌‌گیرند و به این ترتیب احتمال بروز خطا در تخصیص میزان سهام نزدیک به صفر خواهد بود.

وی اظهار کرد: به معلمان نوید می‌دهیم تدابیری اندیشیده شده که در سامانه امور اعضا مؤسسه، کارنامه محاسباتی برای هر فرد در بخش مربوطه قرار می‌گیرد و اعضا می‌توانند آن را کنترل کنند که اگر نسبت به آن اعتراض داشتند، می‌‌توانند با مراجعه به نمایندگان استانی، امور اعضا و سایر مجاری ارتباطی با مؤسسه آن را مطرح کرده و پاسخ مناسب دریافت کنند.            

عضو هیأت مدیره و معاون برنامه‌ریزی و توسعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از اعضای درخواست نمود که به شایعات و اطلاعات غیرواقعی که بعضا در فضای مجازی درخصوص ارزش سهام یا دارایی‌های آنان منعکس می‌گردد توجه نکنند و اطلاعات مورد نیاز خود را از مجاری رسمی و وب سایت مؤسسه صندوق ذخیره یا از طریق تماس با واحدهای مرتبط در موسسه یا نمایندگان فرهنگیان در هیأت امنا جویا شوند.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • کاظم ازلی

    با سلام
    همه مطالب دروغ محض است.مگر قرارنبود سود مالی 1401تا پایان هفته گذشته واریز شود؟پس چه شد؟بنابراین هرچه گفته شود فریبکاری است.والسلام

  • سعید

    خواهش میکنم عمل کنید ،،حرف نزنید،شایعه درست نکنید،،ذهن مردم عادی را به هم نریزید نسبت به معلمان، فقط اگه میتونی عمل کنید بعد آن را رسانه ای کنید

  • B

    فقط بلدند دروغ بگن.علی برکت الله

  • یوسف

    لعنت به شما رسانه ی اربابان زر ، زور و تزویر!

  • ناشناس

    بازنشستگانی که که پایه گذار این صندوق بودن ونفعش رادزدان بردن وبه علت عدم اعتماد بعد ازبازنشستگی با اندکی سود پولشان راگرفتن چه می شوند حداقل سعی ‌کنید سهم حرام به اعضا ندهید مثل بانک سرمایه که معلوم نیست چه دزدانی سودش را می برند خدا مکافاتتان کند وخیر از زندگیتان نبرید که ازپول فرهنگیان می خواهید به جایی برسید

  • مسعود جلیل پور افشار

    سلام
    باعرض معذرت اگر امکان دارد.بادومثال موضوع را روشنتر بیان کنید.
    بعنوان مثال: همکار با سابقه عضواز روزتاسیس و واریزی بیشتر.با همکار با سابقه عضویت کمتر و واریزی کمتر.
    ممنون

  • م د ق ن

    جناب اقای وزیر اموزش وپرورش تا کی معلم یارها باید با یک حقوق نا چیز زندگی کنند اگر می شود چرا خودتان زندگی نمیکنید معلم یاری که از یک ساعت زوتر از همه سر کار است ودو ساعت دیر تر از همه ب منزل بر میگردد ایا بنظر شما این حق وناس نیست که پا روی حق وحقوق این عزیزان می گذارید وقت چشم شما معلمان را میبیند خیلی از معلم یارها باسابقه بالای دارن وانهایی که یک سال ویا دوسا ل استخدام شده اند برابر با ان که ۲۷ ویا ۲۴ سال سابقه دارند حقوق میگیرند ایا بنظر شما این عادلانه است ایا حق و ناس نیست از شما سرور گرامی خواهش میکنم این مسله رادرست کنید ایا با حقوق ۷ ویا۶ ویا کمتر میشود با ۴ سر خانواده زندگی کرد با این تورم که هر روز قیمتها اجناس افزوده میشود

  • علی اصغر صالجی نژاد

    آقای باقرزاده واعضای صندوق محترم سلام.. سهام مالکانه واگذاری سهام به بازنشستگان.. چرا مبهم توضیح میدین. مشگل کجاست لطفا شفاف توضیح بدین ..این میزان سهام ومعرفی شرکت واعضای میتونه عملکرد معرفی آن شرکت راعملکرد دو .. سه ساله اش محاسبه کنه آن هم نمی تونه از طریق مشاورین کمک میگیره خیالتون راحت .. اعضا از توصیح اعضای صندوق انتظار شفاف توضیح دادن دارد .. سهام کدام شرکت وچه میزان سهام مبلغ ۴۵۸۰۰ تومان

  • عبداد

    بسه دیگه کمتر مصاحبه کنید اینهمه اراجیف و غلط کاری درفضای مجازی آبرو و حیثیت نداشته تان را برباد دادید کمتر وراجی کنید بس است خوردید و لگد مال کردید حق معلم بیچاره

  • ناشناس

    ماراکه عددی حساب نمیکنند وارزشی نداریم پس سکوت وسوختن بهترین مسکن است۰خداخیرش رابهتان بدهد۰

  • رحمن احمدی

    یه عده از خدا بیخبر سهم ما را از بیخ وبن خوردند و یه مبلغ ناچیز به ما دادند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر