مدیرعامل سایت نمایشگاهی رامسر در گفتگو با تیتر کوتاه مطرح کرد:

ظرفیت ویژه رامسر برای برگزاری ۲ نمایشگاه صنعت ساختمان و آرایشی – بهداشتی

شریف نیا گفت: شهر رامسر ظرفیت های بسیار قوی و منسجم برای برگزاری یک رویداد نمایشگاهی در حد کیفی بسیار بالا را دارا است.

ظرفیت ویژه رامسر برای برگزاری ۲ نمایشگاه صنعت ساختمان و آرایشی – بهداشتی

مرکز همایش ها و نمایشگاه های رامسر واقع در مجموعه تله کابین این شهر در آینده ای نزدیک برای نخستین بار شاهد برگزاری دو رویداد مهم صنعت ساختمان و مواد شوینده، آرایشی بهداشتی و صنایع وابسته خواهد بود. خبرنگار تیتر کوتاه پیرامون ظرفیت های این سایت نمایشگاهی و تاثیر برگزاری آن در توسعه اقتصاد و گردشگری شهر رامسر گفتگویی را با شریف نیا مدیرعامل این مرکز نمایشگاهی ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

مشخصات سایت نمایشگاهی رامسر

شریف نیا در این گفتگو اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ درگیر امورات مربوط به سازمان توسعه تجارت به منظور بهره برداری از سایت نمایشگاهی رامسر بودیم و در نهایت موفق شدیم در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ مصوبه یک ساله برای تقویم نمایشگاهی با ۲۷ عنوان نمایشگاه را از سازمان توسعه تجارت دریافت کنیم.

وی افزود:  مرکز همایش و نمایشگاه های بین المللی شهر سبز رامسر دارای مساحتی بالغ بر ۱۰۳۰ متر است که از سال گذشته دایر شده و تاکنون ۴ عنوان نمایشگاهی در آن برگزار شده است. این نمایشگاه در بهترین نقطه از غرب مازندران واقع شده و در مجموعه تله کابین رامسر در مجتمعی به نام مرکز همایش‌ ها و نمایشگاه‌های غرب استان مازندارن قرار دارد.

تاثیر برگزاری نمایشگاه در توسعه گردشگری شهر رامسر

مدیر مرکز نمایشگاهی شهر سبز رامسر در ادامه به تاثیر برگزاری نمایشگاه در توسعه گردشگری شهر رامسر اشاره کرد و گفت: مجموعه ما دو منظوره است. به عبارتی می توان گفت به غیر از همایش‌ها و نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها هم در این مجموعه برگزار می‌شود. به طور معمول تمامی گردشگران از کل کشور به این استان دعوت می‌شوند. این شهرستان دارای آب و هوای خوب و همچنین مناظر طبیعی جذاب اعم از کوه و رودخانه است به همین دلیل بیشتر گردشگران علاقه دارند تا از این شهر بازدید داشته باشند.  از طرفی شهر رامسر با عنوان «بهشت مازندران» به عنوان یک شهر شمالی در کتاب گینس ثبت شده است.

شریف نیا افزود: با استفاده از ظرفیت دفتر هواپیمایی که اخیرا در این شهر احداث شده  نیز گردشگران عرب از کشورهای عربی می‌توانند به صورت مستقیم به فرودگاه شهر رامسر ورود کنند. این موارد جزو ظرفیت های شهر رامسر برای برگزاری یک رویداد نمایشگاهی قوی و منسجم است که به طور حتم مورد توجه ما و مدیران و سیاست گذاران این شهر قرار گرفته است. 

تاثیر حضور گردشگران در نمایشگاه

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین دوره نمایشگاه های صنعت ساختمان و آرایشی بهداشتی در بهمن و اسفند ماه سال جاری در سایت نمایشگاهی رامسر، اظهار داشت: یکی دیگر از ظرفیت های شهر رامسر موقعیت جغرافیایی آن است. این شهر در غرب استان مازندران قرار دارد و از یک طرف به منطقه گیلان وصل می‌شود و از سمت دیگر به منطقه تنکابن، عباس آباد و چالوس می رسد. از طرف شرق گیلان، به لاهیجان، رودسر و لنگرود وصل می‌شود. این دو رویداد (صنعت ساختمان و آرایشی و بهداشتی) جزو پرمخاطب ترین رویدادهایی هستند که همواره در استان های مختلف برگزار می شوند. سابق بر این رویداد صنعت ساختمان فقط در گیلان و رشت برگزار می‌شد؛ اما حالا این نمایشگاه در مرکز استان مازندران برگزار می‌شود و از این حیث دارای یک ظرفیت خاص است.

مدیر مرکز نمایشگاهی شهرسبز رامسر در بخشی از صحبت هایش به تاثیر مجموعه تله کابین رامسر در افزایش بازدید نمایشگاه آرایشی بهداشتی اشاره کرد و گفت:  نمایشگاه آرایشی بهداشتی که در اسفندماه برگزار می‌شود به دلیل برگزاری در مجتمع تله کابین رامسر که روزانه حدود ۲ هزار بازدید‌کننده دارد باعث می‌شود گردشگرانی که در این مجموعه تفریحی حضور دارند از این نمایشگاه بازدید کنند. لازم به ذکر است محصولات آرایشی بهداشتی به دلیل نیازهای روزمره قشر خانم‌ها می‌تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد.

شریف نیا همچنین درباره ظرفیت های تولیدی استان مازندران و شهر رامسر و تاثیر آن بر رویدادهای نمایشگاهی، توضیح داد: تولیدی ما در این شهرستان به سمت تولید گل و گیاه و ساختارهای جدید رفته است. به دلیل گسترش ساخت‌وسازهای جدید در رامسر امیدواریم پیمانکاران در این شهرستان از این رویدادها چه در غرب مازندران و چه در شرق گیلان استقبال کنند.

هدفگذاری برگزاری نمایشگاه ها با کیفیت بالا

وی در ادامه عنوان کرد: نمایشگاه‌های صنعت ساختمان و آرایشی بهداشتی برای نخستین بار است که در رامسر برگزار می‌شود. این دو نمایشگاه جزو بهترین رویدادها در سطح کشور به حساب می آیند. تهران به دلیل موقعیتی که به عنوان پایتخت کشور دارد از کل کشور بازدیدکننده دارد و نیز اصفهان به دلیل برگزاری قریب به ۲۰ دوره‌ای این نمایشگاه در این شهر دارای یک جا افتادگی از این حیث هستند. امیدواریم آغاز برگزاری این رویدادها موجب رشد و تعالی صنعت نمایشگاهی در شهر رامسر شود.

نمایشگاه-آرایشی

شریف نیا در پایان گفت: ما تبلیغات زیادی را برای معرفی هر چه بهتر این دو رویداد انجام داده ایم و امیدواریم شاهد استقبال خوب از این نمایشگاه‌ها باشیم تا بتوانیم نمایشگاه‌های خوب و در رده کیفی بالا برای مردم استان‌های گیلان و مازندران برگزار کنیم.

به گزارش تیتر کوتاه،  اولین نمایشگاه صنعت ساختمان با همت شرکت نوآوری و فناوری هرمس در تاریخ ۱۲ الی ۱۵ بهمن ماه و اولین نمایشگاه مواد شوینده، آرایشی بهداشتی و صنایع وابسته در تاریخ ۶ الی ۹ اسفند ماه در محل مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی رامسر برگزار خواهد شد.

نمایشگاه-صنعت-ساختمان

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها