در آن زمان بنز آلمان حدود ۱۷۴۰ قطعه از این خودرو را به ایران خودرو تحویل میداد و کارکنان تاپ خودرو با مونتاژ به روش SKD، بنز E کلاس را به بازار عرضه میکردند.
سخت گیریهای شدید بنز آلمان بر روند مونتاژ این خودروها در تاپ خودرو باعث شد تا کلاس Eهای ایران خودرو از نظر دقت تولید و کیفیت شباهت بسیار زیادی نسبت به نمونههای وارداتی داشته باشد و از سویی موفقیت خوبی را در بازار کشور بهدست آورند.
اما با آغاز دور قبلی تحریم ها، شاهد بودیم که بنز دیگر قطعات W۲۱۱ را به ایران خودرو و تاپ خودرو جهت تولید تحویل نداد و در نهایت خط تولید مرسدس بنزهای کلاس E در ایران متوقف شد.

