پیش بینی مهم از قیمت دلار و طلا

پیش بینی مهم از قیمت دلار و طلا

در صورتی که در روز جاری هم معامله‌گران کاهشی نتوانند جبهه‌های حمایتی را در هم بشکنند، مشخص می‌شود بازار ارز در محدوده حمایتی فعلی منتظر خبرهای مهمتر برجامی از سفر پادشاه عمان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی تیترکوتاه، دلار در هفته گذشته تقریباً بازدهی نداشت و در پایان هفته بیشتر مسیری را که بالا رفته بود، عقب نشست. در ابتدای هفته با افزایش حباب درهم و اختلافات بر سر حقابه ایران با طالبان، افزایش قیمت دلار شروع شد ولی در ادامه همزمان با نشست شورای وزیران اروپا در میانه هفته حباب درهم کاهشی شد و بالعکس، حباب سکه افزایش یافت.

واگرایی حباب‌ها در میانه هفته نشان داد که معامله‌گران برای ادامه افزایش تردید دارند ولی خبر سفر پادشاه عمان تردیدها را از بین برد و قیمت دلار نزولی شد.

روز قبل خبر آزادی اسدالله اسدی هم منتشر شد. گفته می‌شود عمان میانجی تبادل زندانیان میان بلژیک و ایران بوده است؛ خبری که نشان می‌دهد پادشاه عمان در سفری که به تهران خواهد داشت دست پر است؛ ولی قیمت‌ها در معاملات پشت خطی نوسان کاهشی قابل توجهی را نشان ندادند. در صورتی که در روز جاری هم معامله‌گران کاهشی نتوانند جبهه‌های حمایتی را در هم بشکنند، مشخص می‌شود بازار ارز در محدوده حمایتی فعلی منتظر خبرهای مهمتر برجامی از سفر پادشاه عمان است.

ایستگاه بعدی دلار کجاست؟

دلار تهران در حمایت ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومانی قرار گرفته و حمایت ۵۱ هزار و صد تومان حمایت پیش روی آن در صورت کاهش قیمت ها در روز جاری است. مقاومت ۵۲ هزار و ۲۰۰ اولین ایستگاه افزایشی است که پس از آن مقاومت های ۵۲ هزار و ۶۰۰ و همچنین ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان وجود دارند.

بی جانی جناح افزایشی در معاملات امروز

در شرایطی که حباب سکه امامی در هفته قبل افزایش پیدا کرده است و بازدهی آن مثبت شده، طلای هجده عیار بازدهی خاصی را نسبت به ابتدای هفته تجربه نکرده است. با توجه به بی جانی جناح افزایشی دلار در آستانه سفر سلطان عمان به ایران و کاهش ارزش اونس طلا، افزایش قیمت طلای هجده عیار برای روز جاری پیش بینی نمی شود و طلا می تواند تا محدوده دو‌میلیون و ۴۹۰ هزار تومانی کاهش پیدا کند حمایت دو میلیون و ۴۷۵ هزار تومان نیز حمایت بعدی طلای هجده گرم است که شکست آن طلا را می تواند تا محدوده دو‌میلیون و ۴۴۵ هزار تومان پایین بیاورد، ولی در صورتی که جهت اخبار تغییر کند و دلار روند افزایشی به خود بگیرد طلا می تواند تا محدوده دو‌میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بالا برود و در ادامه به سمت محدوده دو‌میلیون و ۵۶۱ هزار تومان حرکت کند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر