وزیر دفاع: رونمایی‌ها ادامه خواهد داشت

وزیر دفاع: رونمایی‌ها ادامه خواهد داشت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما در حوزه‌های مختلف موشکی، پهپادی، پدافند هوایی و … برای تجهیز نیروهای مسلح گام برمیداریم و قطعا رونمایی‌ها در آینده ادامه خواهد یافت.

به گزارش تیترکوتاه؛ امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از موشک راهبردی بُردبلند و نقطه‌زن خرمشهر چهار اظهار داشت: در مسیر ارتقا توانمندی‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران، امروز از موشک بالستیک راهبردی نقطه‌زن خرمشهر ۴ که ارتقا یافته موشک‌های قبلی است رونمایی کردیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد که این موشک ثمره تلاش چندین ساله و شبانه‌روزی دانشمندان ما در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است که از ویژگی‌های بارز این موشک، رادارگریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن است به جهت سطح مقطع کم راداری. برد این موشک ۲ هزار کیلومتر است با سرجنگی که قدرت انفجاری بسیار بالایی دارد.

امیر آشتیانی درباره قابلیت های این موشک قابلیت گفت که این قابلیت را دارد تا از سرجنگی‌های مختلفی استفاده کند و قدرت تحرک و آماده‌سازی آن در کمترین زمان نکته بسیار مهمی است.

وزیر دفاع گفت: پیام وزارت دفاع در راستای ارتقاء توانمندی‌های دفاعی برای دشمنان این است که در دفاع از کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی مسمم هستیم و این را به دشمن نشان دادیم که به هیچ وجه نمی‌توانند جوانان ما را از مسیر پیشرفت و رشد باز بدارد.

وی تاکید کرد: پیام این اقدام برای دوستان ما کمک به صلح و ثبات در منطقه و حمایت همه‌جانبه از دوستان‌مان و کشورهایی است که در مسیر مبارزه با نظام سلطه قرار دارند و مواضع‌شان مواضع آگاهانه و صلح‌طلبانه است.

امیر آشتیانی در پایان تاکید کرد: ما در حوزه‌های مختلف موشکی، پهپادی، پدافند هوایی و … برای تجهیز نیروهای مسلح گام برمیداریم و قطعا رونمایی‌ها در آینده ادامه خواهد یافت.

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، موشک خرمشهر ۴ با نام «خیبر» جدیدترین محصول موشکی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، صبح پنجشنبه با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار