پیش بینی مهم از قیمت طلای جهانی

پیش بینی مهم از قیمت طلای جهانی

طبق گزارش فدرال رزرو، با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران بر مذاکرات بدهی ایالات‌متحده، طلا در بازه محدودی معامله می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی تیترکوتاه، پس از پایان دور دیگری از مذاکرات درباره سقف بدهی آمریکا بدون توافق، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو برای ارزیابی مسیر آینده برای نرخ بهره بودند، قیمت طلا در بازه محدودی معامله شد. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ صبح به وقت شرقی با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۹۷۷ دلار رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۹۷۸ دلار رسید.

نمایندگان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و جمهوری‌خواهان کنگره، روز سه‌شنبه با نزدیک‌تر شدن مهلت افزایش سقف استقراض ۳۱.۴ تریلیون دلاری، به دور دیگری از مذاکرات سقف بدهی‌ بدون نتیجه پایان دادند.

شاخص دلار ثابت ماند و باعث شد طلا برای خریداران خارجی جذابیت کمتری داشته باشد.

کریستوفر وونگ، استراتژیست OCBC FX گفت تمرکز روی بن بست سقف بدهی و چرخه افزایش نرخ‌بهره فدرال رزرو باقی می‌ماند. افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را افزایش می‌دهد.

ابزار CME FedWatch نشان داد که بازارها در حال حاضر با احتمال ۶۹.۷ درصد از نرخ های فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری خود در ۱۳ تا ۱۴ ژوئن قیمت‌گذاری می‌کنند.

وونگ گفت که داده‌های اصلی هزینه‌های مصرف شخصی که قرار است روز جمعه ارائه شود، تمرکز کلیدی خواهد بود و می‌تواند ترس از یک فدرال‌رزرو جنگ‌طلب را کاهش دهد و شاید بتواند از طلا حمایت بیشتری کند.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اخیرا گفت که هنوز مشخص نیست که آیا نرخ بهره آمریکا به افزایش بیشتر نیاز دارد یا خیر.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳.۳۷ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۰۴۹ دلار و ۳۸ سنت رسید. پالادیوم با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۴۵۳ دلار و ۱۶ سنت رسید.

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر