هیچ مبلغی از وام نباید مسدود شود

هیچ مبلغی از وام نباید مسدود شود

بنابر اعلام و تاکید بانک مرکزی، هیچ مبلغی از وام‌های پرداختی نباید مسدود شود و درصورت اعلام گزارش تخلفی، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش تیترکوتاه؛ اگر موفق به دریافت وام از هرکدام از بانک‌های رسمی و موسسات اعتباری شده‌اید، باید بدانید که هیچ مبلغی از وام نباید بلوکه یا مسدود شود. این اقدامی بود که بعضا در برخی بانک‌ها مشاهده می‌شد و مردم نیز بدون اطلاع از قانون به اجبار این درخواست را می‌پذیرفتند و درصدی از وام را تا پایان بازپرداخت تسهیلات، در حساب خود بلوکه می‌کردند.

این قانون اگرچه در سال ۹۹ اعلام و ابلاغ شد، اما مورد بی توجهی قرار گرفت تا اینکه دوباره در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر آن تاکید شد و بانک مرکزی بانک‌ها را به رعایت این بخشنامه دعوت کرد.

دولت سیزدهم نیز به طور جدی پیگیر این ماجراست و عزم راسخ در برخورد با متخلفان دارد. براساس بخشنامه بانک مرکزی گرفتن هرگونه وثیقه نقدی قبل یا بعد از اعطای تسهیلات و همچنین مسدودی بخشی از وجوه وام از سوی هر بانکی ممنوع است.

اگر بانکی در این زمینه تخلف داشته باشد به هیات انتظامی بانک مرکزی معرفی خواهد شد. البته در این میان مشتریان نیز باید در مواجهه با این تخلف مراتب شکایت خود را اعلام و از بانک مربوطه شکایت کنند.

راه‌های شکایت از بانک‌ها متخلف

مشتریان اگر با بانک‌ها یا موسسات اعتباری غیر‌بانکی مواجه شدند که به دریافت وثایق نقدی اقدام و یا اینکه مبلغی از وام را مسدود می‌کنند، می‌توانند تخلف‌ها را هم از طریق سایت بانک مربوطه ثبت و پیگیری کنند و یا اینکه با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی به نشانی https://crm.cbi.ir/ و یا شماره تلفن گویا ۲۷۰۶ در تماس باشند.

به گفته مسئولان بانک مرکزی، مردم در سامانه ثبت درخواست باید مشخصات فردی، نوع درخواست و اطلاعات لازم را تکمیل کنند و نکته مهم این است که فرد باید در قسمت مربوط به موضوع اصلی؛ تسهیلات بانکی را وارد کند و در موضوع فرعی، بلوکه کردن بخشی از تسهیلات را وارد کند. همچنین در بخش بعدی درخواست خود را به صورت کامل با ذکر نام شعبه مربوطه تشریح کند که در پایان کد رهگیری برای فرد ارسال می‌شود تا نتیجه را از طریق کد دریافتی پیگیری کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • کامران

    پیرو این شعار کذایی من درخواست دادم که 20 میلیون از وام 100 میلیونی که توسط بانک سرمایه کرمانشاه مسدود شده عودت بشه ولی اقدامی نشد. خواهشاً مردم رو سرکار نگذارید

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر