حمایت اوغان از اردوغان

نفر سوم دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، روز دوشنبه رسما حمایت خود را از «رجب طیب اردوغان» اعلام کرد.

حمایت اوغان از اردوغان

به گزارش تیترکوتاه؛ «سنان اوغان» نفر سوم دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، روز دوشنبه رسما حمایت خود را از «رجب طیب اردوغان» اعلام کرد.

وی در سخنرانی که عصر روز دوشنبه انجام داد گفت که باید پناهجویان از ترکیه به بیرون رانده شوند چون این موضوع به امنیت ملی کشورمان ارتباط دارد.

نفر سوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که 5.17 درصد آرای دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را بدست آورده گفت که تولید صنایع دفاع ملی ترکیه باید ادامه یابد.

سنان اوغان اضافه کرد: «ما خواستار هیچ پست و مقامی نبوده و چیزی که برای ما مهم است، منافع ملی ترکیه است».

وی که در انتخابات نامزد ائتلاف «آتا» بوده، گفت: «رئیس جمهور جدید باید در شرایط توافق با پارلمان قرار داشته باشد و مخالفان در دور نخست نتوانستند ما را مجاب کنند و نتوانستند اکثریت را در پارلمان بدست بیاورند».


سنان اوغان در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با کسب 5.17 درصد آرا، پس از اردوغان و قلیچدار اوغلو سوم شد

نامزد دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اضافه کرد: «باید یک جدول زمانی برای اخراج پناهجویان به کشورهایشان وجود داشته باشد و مانع از ورود آنها به کشورمان بشویم».

سنان اوغان افزود: «دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار بوده به همین دلیل رایزنی‌های گسترده‌ای با مقامات در ائتلاف انجام دادیم».

وی ادامه داد: «پس از رایزنی با مقامات در حزبمان، تصمیم گرفتیم که از رئیس جمهور اردوغان در دور دوم انتخابات حمایت کنیم».

تصمیم اوغان برای حمایت از اردوغان در حالی منتشر می‌شود که نتایج نظرسنجی منتشرشده توسط موسسه «Optimar» نشان می‌دهد که ۲۵ درصد از طرفداران «سنان اوغان» به «رجب طیب اردوغان» و ۲۵ درصد دیگر به «کمال قلیچداراوغلو» رای خواهند داد؛ روندی که در نهایت، به سود اردوغان تمام خواهد شد.

در نظرسنجی انجام شده توسط این موسسه، حدود ۲۷.۹ درصد گفته‌اند که تصمیم خود را برای حمایت از کاندیداها در دور دوم انتخابات نگرفته‌اند، ۱۸.۶ درصد گفته‌اند که در دور دوم پای صندوق های رای نخواهند رفت و ۳.۶ درصد از اظهار نظر درباره این موضع خودداری کرده‌اند.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ترکیه روز 24 اردیبهشت برگزار شد

پایگاه خبری انگلیسی‌زبان «میدل‌ایست‌آی» روز دوشنبه (۱۵ می) در گزارشی با ارائه تحلیلی مقایسه‌ای از میزان آراء کسب‌شده توسط اردوغان در این انتخابات با دوره قبلی در سال ۲۰۱۸، نوشت که او برای دور دوم در وضعیت خوبی قرار دارد. براساس هفت نظرسنجی انجام‌شده توسط حزب عدالت و توسعه در ماه گذشته، نتایج نشان داده که اردوغان با اختلاف دو تا سه درصدی نسبت به رقیبش برتری دارد. 

کمیسیون عالی انتخابات ترکیه روز جمعه، ۱۹می)، سرانجام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را که در تاریخ ۱۴می (24 اردیبهشت) در این کشور برگزار شد، اعلام کرد. «رجب طیب اردوغان»، کاندید ائتلاف «مردم»، و رئیس‌جمهور کنونی ترکیه، ۴۹.۵۲ درصد، «کمال قلیچداراوغلو» کاندید ائتلاف «ملت»، ۴۴.۸۸ درصد و سنان اوغان نامزد ائتلاف «آتا» هم، ۵.۱۷ آرا را در دور اول انتخابات از آن خود کرده‌اند. دور دوم رقابت‌های انتخاباتی بین اردوغان و قلیچدار اوغلو ۲۸می (7 خرداد ماه) برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها