سهمیه ایران در سوپرلیگ آسیا اعلام شد

سهمیه ایران در سوپرلیگ آسیا اعلام شد

با اعلام رسمی AFC، ایران در سطح نخست لیگ قهرمانان آسیا دارای سهمیه ۲+۱ و در سطح دوم دارای یک سهمیه مستقیم خواهد بود.

به گزارش تیترکوتاه،  همانطور که از چندی پیش نیز بحث و گمانه زنی های آن مطرح شده بود، سهمیه کشورهای مختلف در لیگ قهرمانان آسیا برای فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ اعلام شد که ایران در سطح نخست این پیکارها دارای ۲ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم خواهد بود. همچنین یک کرسی مستقیم نیز در سطح دوم برای فوتبال ایران وجود دارد.

پس از اینکه چند روز پیش میزان امتیازات کشورهای مختلف در رقابت های لیگ قهرمانان و AFC کاپ طی هشت دوره گذشته (به استثنا دوره سال ۲۰۲۰) منتشر شد، حالا کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در وب سایت خود، کرسی کشورهای مختلف برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را منتشر کرده است.

باشگاه‌های ایرانی از سال ۲۰۱۴ تاکنون موفق به جمع آوری امتیازات مختلف شدند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در لیگ نخبگان، سهمیه ایران را ۲+۱ در نظر بگیرد. یعنی دو تیم مستقیما راهی مرحله گروهی می‌شوند و یک تیم نیز در پلی آف شرکت خواهد کرد.

رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا، از فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ در سه سطح برگزار می‌شود. در لیگ نخبگان، ۱۲ تیم از غرب و ۱۲ تیم از شرق آسیا به مصاف هم می‌روند که سهمیه ۲+۱ ایران برای همین رده ملقب به سطح الیت خواهد بود.



رسمی| سهمیه ایران در سوپرلیگ آسیا اعلام شد

 



رسمی| سهمیه ایران در سوپرلیگ آسیا اعلام شد

 


 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار