بمب جدید در طراحی خودرو + تصاویر

بمب جدید در طراحی خودرو + تصاویر

در سال ۲۰۱۷، در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، ترکیب طراحی خارجی خیره‌کننده و طراحی داخلی لوکس به کار رفته در یک ماشین هوشمند، نام برند اکسید را بر سر زبان‌ها انداخت و موجب شد که این برند، شانه‌به‌شانه برندهای رده بالایی که بیش از صد سال در صنعت و فرهنگ خودرویی اروپا سابقه داشتند قرار گیرد.

فرانکفورت آلمان، مرکز توسعه و تحقیق اکسید در اروپا نیز هست. مرکزی که در آن نزدیک به 100 نخبه خودرویی دور هم جمع آمده‌اند تا فلسفه‌ای جدید در طراحی خودرو بر پایه فناوری، هنر و فرهنگ خلق کنند.

BMW+اکسید

مرکز توسعه و تحقیق اکسید در فرانکفورت مرکزی بسیار پیشرفته است که همکاری نزدیکی با کمپانی‌های تکنولوژی محور دیگر دارد. همکاری که در یک هدف مشترک دنبال می‌شود، توسعه فناوری‌های جدیدی که بتواند صنعت خودرو را متحول کند.

چنین همکاری‌هایی توجه بیش از 100 طراح و مهندس از شرکت‌هایی همچون BMW، جگوار، لندرور و بسیاری شرکت‌های دیگر را به خود جلب نموده است. این فرایند همین‌طور بسیاری از اسطوره‌های صنعت خودرو را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.

از جمله این افراد می‌توان به  مدیر طراحی سابق BMW در آلمان که بسیاری از مدل‌های کلاسیک این خودرو را طراحی کرده، مدیر مهندسی و طراحی شاسی سابق BMW در آلمان که توسعه شاسی سری M BMW را به عهده داشته، مدیر سابق مهندسی جگوار و لندرور که مسئولیت توسعه رنج روور، لندرور اسپرت و جگوار XJ را به عهده داشته و استایلیست سابق BMW که در جهان به عنوان یک نماد و استاد طراحی خودرو شناخته می‌شود، اشاره کرد.

این نخبگان خودرویی به واسطه دانش و تجربه ارزشمندشان، توانستند آخرین فشن خودرویی اروپا را به اکسید هدیه و آن را در مسیر خودروهای آینده قراردادند.

اکسید هم‌زمان  5 مرکز توسعه و تحقیق جهانی دارد که در آن‌ها  تیم‌هایی برتر از ده ها کشور جهان که پیشتر سابقه همکاری با شرکت‌هایی همچون جگوار، لند رور، جی ام، فورد و هیوندایی را داشته‌اند مشغول به کار هستند.

بر پایه همین ظرفیت گسترده تحقیق و توسعه، اکسید همچنین توانسته توجه شرکای اروپایی و آمریکایی زیادی را نیز به خود جلب کند. تولید محصولات این برند فرایند طراحی پیچیده و استانداردهای سفت‌وسخت صنعتی را طی می‌کند که در آن، هماهنگی هندلینگ و راحتی سرنشین در شاسی‌های ساخته‌شده توسط بنتلر(  Benteler) ، عملکرد پویا پایداری الکترونیکی بدنه توسعه‌یافته توسط بوش(  Bosch) ، سیستم انتقال قدرت نرم و پرشتاب ساخت گتراک (  Getrag ) و برگوارنر( BorgWarner ) و سیستم ایمنی توسعه‌یافته توسط اتولیو ( Autoliv ) کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند.

تمامی این دانش و تجربیات، در اکسید به پلتفرم M3X انجامیده است. برند اکسید از بدو تولد تلاش گسترده‌ای برای توسعه پلتفرم خود بر پایه فناوری داشته است و به پشتوانه صد سال تجربه صنعت خودرو اروپا، همواره به دنبال عبور از مرزهای طراحی و ساخت خودرو است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر