جلسه فراکسیون انقلاب برای انتخابات هیات‌رئیسه مجلس

جلسه فراکسیون انقلاب برای انتخابات هیات‌رئیسه مجلس

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی از برگزاری جلسه هماهنگی این فراکسیون برای انتخابات هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: این جلسه اول خرداد برگزار و در آن درباره تعیین نامزدهای مورد تایید فراکسیون و نحوه مشارکت نمایندگان رایزنی و رای گیری می شود.

به گزارش تیترکوتاه؛ ابوالفضل عمویی نماینده مردم تهران در مجلس درباره انتخابات اجلاسیه چهارم مجلس شورای اسلامی که دوم خرداد برگزار می شود، گفت: بر اساس ساز و کار تعیین شده، اعضای این فراکسیون روزهای 30 و 31 اردیبهشت به صورت حضوری در فراکسیون تمایل خود را برای مشارکت در انتخابات هیات رییسه اعلام می کنند و سپس در روز برگزاری جلسه، نامزدها در بوته رای گیری کل مجموعه قرار خواهند گرفت.

عمویی خاطر نشان کرد: فراکسیون انقلاب اسلامی بزرگترین فراکسیون مجلس به شمار می‌رود که در یکسال گذشته برای تقویت مشارکت نمایندگان و پیگیری موضوعات روز از اعضای کابینه تلاش کرده است.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی افزود: در آخرین جلسه فراکسیون مقرر شد تا برای حفظ انسجام تشکیلاتی خود، جلسات رای گیری برای معرفی نامزدهای هیات رئیسه را برگزار کند که در هفته اول خردادماه و پیش از برگزاری اجلاسیه چهارم برگزار خواهد شد.

تاکید بر رفتار فراکسیونی اعضا

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نمایندگان در مهلت معین شده، نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات هیات رئیسه مجلس اعلام می کنند، اظهار داشت: پیش از برگزاری اجلاسیه، فراکسیون تشکیل جلسه خواهد داد و برای حفظ انسجام تشکیلاتی و مجلس، نظر بر این است که اعضای فراکسیون به نامزدهای معرفی شده از سوی فراکسیون رای دهند.

عمویی با بیان اینکه مقاطع مهمی پیش روی نمایندگان در فراکسیون انقلاب اسلامی است، گفت:‌ تصویب قانون برنامه هفتم توسعه، رای نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت در سه وزراتخانه کشاورزی، صمت و آموزش و پرورش و نیز وزارتخانه در شرف تاسیس بازرگانی از جمله برنامه مهم فراکسیون در اجلاسیه چهارم است.

وی این نکته را نیز گفت که فراکسیون انقلاب اسلامی در سال پایانی مجلس شورای اسلامی تلاش خواهد کرد تا نقش پررنگی ایفا کند.

فراکسیون اثربخش بوده‌است

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی درباره عملکرد هیات رییسه مجلس در اجلاسیه سوم، عنوان کرد: عمده اعضای هیات رییسه مجلس، برگزیده فراکسیون انقلاب اسلامی هستند. بر همین اساس حفظ رویکردهای انقلابی، تعامل با دولت، پیگیری تعاملات مردمی جز رویکردهایی بوده که فراکسیون دنبال کرده است.

عمویی با بیان اینکه هیات رییسه مجلس گام‌های مهمی برداشته است، درباره تک روی برخی اعضای فراکسیون انقلاب در اجلاسیه سال گذشته مجلس، اظهار کرد: فراکسیون به عنوان نهاد سیاسی حامی صحن علنی مجلس عمل می‌کند و انضباط تشکیلاتی ایجاد شده باید برای کارکرد مجلس مفید باشد.

وی خاطر نشان کرد: فراکسیون انقلاب اسلامی به عنوان اکثریت مجلس در دوره‌های اخیر مجلس شورای اسلامی با رویکردهای مختلف، اثر بخش بوده است.

اعضا باید در صحن مجلس به انتخاب فراکسیون متعهد باشند

عمویی با بیان اینکه نقش آفرینی فراکسیون در عملکرد بهتر مجلس تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: طبق مرام نامه‌ای که در داخل فراکسیون نوشته شده و به تصویب اعضا رسیده است، باید اعضای فراکسیون در این باره در صحن علنی به انتخاب فراکسیون متعهد باشند تا هیات رییسه منسجم انتخاب شود و رویکردهایی که مدنظر اکثریت مجلس است، در هیات رییسه دنبال شود.

اجلاسیه سوم مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۶ خرداد امسال به اتمام می‌رسد و نمایندگان مجلس موظف هستند به‌مدت یک سال اعضای جدید هیات رییسه را انتخاب کنند و اعضای جدید هیات رئیسه مجلس بعد از قرائت سوگندنامه در تاریخ ۷ خرداد به‌صورت رسمی کار خود را آغاز خواهند کرد.

محمدباقر قالیباف(رییس)، علی نیکزاد و عبدالرضا مصری (نواب اول و دوم)، احمد امیرآبادی، احمدنادری، حسینعلی حاجی دلیگانی، محمد رشیدی، محسن دهنوی، علی کریمی فیروزجایی (دبیران)، علیرضا سلیمی، سیدنظام الدین موسوی، محمدرضا دشتی اردکانی(ناظران)، اعضای هیات رییسه در اجلاسیه سوم مجلس شورای اسلامی هستند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها