وعده جدید صحرایی به فرهنگیان

وعده جدید صحرایی به فرهنگیان

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم تا نخبگان علمی را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

به گزارش تیترکوتاه؛ رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر آموزش و پرورش در اولویت باشد، شاهد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود. راهکار حل مشکلات در مدرسه است و اگر در مدرسه هزینه نکنیم چند برابر آن را باید در جامعه هزینه کنیم.

وی اضافه کرد: مشکلات آموزش و پرورش یک روزه به وجود نیامده است که یک روزه از بین برود لذا همه ظرفیت‌ها باید در کنار هم قرار گیرند تا بر مشکلات فائق بیاییم البته همه مشکلات آموزش و پرورش مالی نیست در حوزه‌های دیگر نیز با چالش روبرو هستیم.

صحرایی افزود: نامناسب بودن برخی از محتوا‌های درسی از چالش‌هایی است که نیازمند مدیریت و تجدید نظر در تدوین محتواست. بسیاری از مشکلات به داخل آموزش و پرورش بر می‌گردد که باید خود ما آن را حل و فصل کنیم. پرداخت به موقع حق‌الزحمه‌ها از چالش‌هایی است که آن را در دستور کار قرار خواهیم داد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۱۴۰۳ با کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان، دانشجو خواهیم گرفت و تلاش می‌کنیم نخبگان علمی را در آموزش و پرورش جذب کنیم، زیرا اگر نخبگان علمی، معلم شوند دانش آموزان را متحول می‌کنند.

وی افزود: مطالبات رفاهی معلمان را پیگیری و به زودی تفاهم‌نامه ساخت مسکن فرهنگیان را امضا و نقص‌های تفاهم نامه‌های قبل را برطرف می‌کنیم.

صحرایی از مدیران خواست در تابستان پیش رو نقش محوری در اوقات فراغت داشته باشند و فعالیت تابستانی را جدی بگیرند و در همه فعالیت‌ها نماز سرلوحه همه کار‌ها باشد چراکه نماز تذکره همه کار‌های خوب است.

وی افزود: امسال ۱۱ هزار مشاور و مربی تربیتی جذب خواهیم کرد و امتحانات نهایی را بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌کنیم.

صحرایی افزود: در امتحانات نهایی تحولی در راه است و معلم مرجع خواهد شد، با شرایط جدید کنکور عده‌ای منافع خود را مورد تهدید می‌بینند لذا تبلیغات سوء می‌کنند. برخی سودجویان تربیت را فدای منافع شخصی می‌کنند امروز ضریب تأثیر گذاری نمره در پذیرش کنکور ۴۰ درصد است البته این درصد در سال‌های آینده افزایشی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • همه معلمان

    شلوار را درست کن

  • ناشناس

    لطفا بدهی های چند ساله را بدهید بقیه را کم کم ،،،، هزینه کفن ودفن ومعوقات رتبه بندی که ریالی ندادید

  • احمد

    نخبه ای که بخواد در آموزش پرورش باچندر غاز حقوق کار کنه نخبه نیست پخمه است.

    • ناشناس

      دقیقا

  • ناشناس

    هیچ وقت نخبه ها نزدیک چنین آموزش و پرورش نخواهند اونهایی که با اسم نخبه وارد میشن از لحاظ دیگر نخبه هستند

  • بازنشسته

    جناب صحرایی ،بنده بازنشسته ام..ببخشید درمقامی نیستم که بخواهم نظر بدهم اما زمانی که دغدغه معلم درس ومدرسه ودانش اموزشد،بذانید که تغییروتحول در ا.پ اتفاق خواهدافتاد.تشکر.

  • ناشناس

    هر وقت به خواسته ها و نیازهای معلمان رسیدید آن وقت به دنبال جذب نخبگان علمی باشید.

  • ناشناس

    آموزش و پرورش مثل یک ساختمان ویران شده است که با حرفهای قشنگ و وعده توخالی نمیتوان آن را درست کرد.....این ساختمان ویران شده باید کاملا تخریب و نخاله های آن تخلیه شود و ساختمان جدید بنا شود...

  • ناشناس

    چرا‌بدهی‌های‌‌چند‌‌ازجمله‌محرومیت‌های‌استان‌خوزستان‌را‌پرداخت‌نمی‌کنید‌

  • مراد

    جناب صحرایی تو هم مالی نیستی دروغگویی مثل بقیه ...بدرد نمیخوری پس الکی پست وزارت رو اشغال نکنین لطفا

  • ناشناس

    اتفاقاهمه مشکلات مالی هست

  • ناشناس

    نه اینکه خودت نخبه ای نخبه جذب میکنی

  • محمد

    اون نخبه خیلی باید دیوانه باشد که بیاید به گداخانه ی آموزش و پرورش

  • شایسته رستمی

    اگه کسی نخبه باشه که راه وجای خود را پیدا میکند غلط میکنه جذب مخروبه ای آموزش و پرورش بشود. حتما منظور از نخبه هاتون .... هست .همون ما تو این خراب شده عمرمون را تلف کردیم بس است

  • بهاران

    آقای وزیر آقای رییس آقای صحرایی بزرگوار !! بنده هم معلم غیر رسمی دبستانم خداروشاهد می گیرم در انجام کارم چیزی از نخبه مملکت کم ندارم اما هزینه سنگین پرداخت بیمه که معلوم نیست چرا هر سال اینجوری اوج می‌گیره!! چیزی از حقوق برای من تا وسط ماه باقی نمی مونه ! دغدغه ‌و غصه بیکاری تابستان که هیهات واقعا معضله و آیا بین این همه ثبت نام شونده در آزمون استخدامی شانسی برای من و امثال من که امتیاز خاصی نداریم وجود داره!؟

  • علی قلی

    بنظر بنده فرهنگی تو هم بندی نمیبافی.بهتره تا دیر نشده بارو بنه ات جمع کنی از این وزارت با یه خدا حافظی خوشالمون کنی. ن.....غلام

  • همه معلمان

    ما با استعمار مخالف .جان ذاذه و می دهیم .خدایی اسلام را از بین نبرید حجاج بن یوسف ثقفی درست نکنید معلم معنی بچه ها در کانادا میمانند بی پول را مفهمند اختلاس را دزدی را مدرک خریدنی را .................. .گرسنگی .را فقط تجربه کرده..عزیز ی سید

اخبار
پیشنهاد سردبیر