گاوبندی جدید آمریکا و اسرائیل بر ضد ایران!

یک پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابع مطلع نوشت که واشنگتن پیشنهاد "طرح‌ریزی‌های نظامی مشترک" برای مقابله با ایران را به رژیم صهیونیستی داده است.

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از سه مقام آمریکایی و صهیونیستی اعلام کرد که دولت بایدن طی چند هفته گذشته پیشنهاد طرح‌ریزی‌های نظامی مشترک در رابطه با ایران را با رژیم صهیونیستی درمیان گذاشته است.

به نوشته این پایگاه خبری، مقامات صهیونیستی تاکنون با سوء ظن به این طرح نگاه می‌کنند؛ چراکه باور دارند آمریکا می‌تواند "دست اسرائیل" را برای اقدام علیه ایران ببندد.

یک مقام آمریکایی در این باره تصریح کرد که پیشنهاد این کشور "در رابطه با برنامه‌ریزی جهت حمله مشترک به تاسیسات هسته‌ای ایران نیست".

یک مقام ارشد صهیونیستی عنوان کرد که این رژیم تاکنون این پیشنهاد را رد نکرده است اما درخواست شفاف‌سازی در خصوص "طرح‌ریزی‌های نظامی مشترک" را داده است.

این مقام همچنین عنوان کرد که این رژیم می‌خواهد بداند که آیا این همکاری در زمینه اطلاعاتی و سناریوسازی باقی می‌ماند و یا وارد زمینه عملیات‌های مشترک نیز می‌شود.

یک مقام آمریکایی ادعا کرده که این پیشنهاد جهت تضمین جمایت نظامی آمریکا از رژیم صهیونیستی داده است و قصد بستن دست این رژیم را ندارد.

وی در ادامه گفت که این طرح‌ریزی مشترک به معنای آن است که هر یک از طرفین برنامه‌های خود برای رویدادهای پیش‌بینی نشده را با یکدیگر به اشتراک بگذارد و درخصوص راه‌های بهتر برای مواجه با سناریوهای احتمالی در رابطه با فعالیت‌های ایران در منطقه گفت‌وگو کنند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار