پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره خیام

پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره خیام

تصاویر ماهواره‌ خیام در سکوی پنجره واحد مدیریت زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش تیترکوتاه از سازمان فناوری اطلاعات ایران، به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فضایی ایران، تصاویر ماهواره‌ خیام در سکوی پنجره واحد مدیریت زمین با هدف پایش بهتر و دقیق‌تر اراضی کشور در آینده نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این اقدام در راستای پیگیری‌ها و رایزنی های انجام گرفته توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران در راستای کاربردی سازی تصاویر ماهواره ای به‌منظور تحقق توسعه دولت الکترونیکی و با رویکرد استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در ارائه خدمات کارا و اثربخش توسط دستگاه‌های اجرایی که در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین مشارکت دارند، انجام می‌شود.

این امر منجر به تحولی شگرف در چگونگی رصد و پایش اراضی ملی و کشاورزی خواهد شد که راهکار مناسبی برای چالش‌های حفاظت از منابع طبیعی و کشاورزی کشور با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات است.

با این تفاهم‌نامه، سازمان فناوری اطلاعات ایران، تصاویر ماهواره‌ای با دقت بالا را از سازمان فضایی ایران دریافت می‌کند و از طریق سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در اختیار دستگاه‌هایی که در این سامانه مشارکت دارند، قرار می‌دهد.

مدت زمان این تفاهم‌نامه سه سال در نظر گرفته شده است.

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، یکی از ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک است که به منظور ایجاد سهولت در ارائه خدمات و مجوزهای زمین محور و مدیریت و پایش بهینه اراضی با همکاری ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی ایجاد و راه‌اندازی شده است و به نشانی https://iraneland.ir در دسترس عموم قرار دارد.

‍‍ انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار
پیشنهاد سردبیر