دیدار رییس دیوان عالی کشور با دادستان کل روسیه

دیدار رییس دیوان عالی کشور با دادستان کل روسیه

رییس دیوان عالی کشور با تاکید بر ضرورت تبادل تجربه میان دستگاه‌های قضایی کشورهای مختلف، نشست دوجانبه میان دو دستگاه قضایی و نظارتی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را فرصت مناسبی برای تشریک مساعی در جهت بهبود و اصلاح سیستم های قضایی داخلی، مقابله با فساد و هم افزایی در جهت نظارت بر اجرای قانون و عدالت گستری دانست.

به گزارش تیترکوتاه از روابط عمومی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران که در راس هیاتی برای انجام دیدار رسمی و دوجانبه در مسکو به سر می برد، روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ با ایگور ویکتورویچ کراسنوف دادستان کل فدراسیون روسیه ملاقات کرد.

در این دیدار رییس دیوان عالی کشورمان با تاکید بر ضرورت تبادل تجربه میان دستگاه های قضایی کشورهای مختلف، نشست دوجانبه میان دو دستگاه قضایی و نظارتی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را فرصت مناسبی برای تشریک مساعی در جهت بهبود و اصلاح سیستم های قضایی داخلی، مقابله با فساد و هم افزایی در جهت نظارت بر اجرای قانون و عدالت گستری دانست.

کراسنوف دادستان کل فدراسیون روسیه نیز با اشاره به نقش دادستانی روسیه در مسیر قانون سالاری و متابعت دستگاه های اجرایی این کشور از رویه‌های انتظام یافته قانونی گفت: مبارزه با اشکال گوناگون قانون گریزی و قانون ستیزی و همچنین نظارت بر حسن اجرای قانون و فعالیت مجریان و متولیان در دیوانسالاری دولتی، از جمله حوزه های اختیار دادستانی کل فدراسیون روسیه است که زمینه را برای هدفی اساسی یعنی نزدیک شدن به عدالت، فراهم میکند.

در این دیدار طرفین بر تداوم همکاری‌ها برای مقابله با گونه‌های بین المللی شده فساد و ناهنجاری در اشکال قاچاق مواد مخدر، تروریسم، افراط گرایی و نیز جرایم سایبری، تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار